Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen langs de kust van Frankrijk - Forum Wereldfietser

Fietsen langs de kust van Frankrijk

Hallo Wereldfietser

Ik ben van plan om van de zomer langs de kust van Frankrijk te fietsen en dan midden door Frankrijk weer terug te gaan naar Nederland.

Mijn probeel is dat ik geen informatie kan vinden over het fietsen langs de kust van Frankrijk.

Is het wel mogelijk om langs de kust te fietsen :?:
Of is de kust van Frankrijk niet intersant om langs te fietsen :?:

weet imand waar ik de informatie kan vinden.
Idereen die hier iets van weet of aan de kust is geweest reageer maar alle informatie is welkom.

Gr Theo

Theo .
Vanaf Calais is er een mooie op en neer glooiende regionale weg langs de kust, langs Cap Gris Nez en Cap Blanc Nez Naar Boulogne Sur Mer naar Le TouQuet.
Ik heb het enkel met de wagen gedaan, en zou het doodgraag ook eens met de fiets doen.
Verder ben ik nog niet geweest langs de kust, maar ik verwacht dat de uitzichten en de sfeer enkel verbetert.

Een klein deel (Royan en zuidelijker) is beschreven in deel 2 van de St.Jacobsroute (perlgrimsroute naar Santiago). Zie www. fietskaartinformatiestichting.nl
Het schijnt daar in de zomer wel erg druk te zijn, en je vindt er voornamelijk grote en dure campings.

Groeten,
Sandra

vanaf Calais via de kust van Normandie en Bretagne en dan zuid richting Biaritz, bedoel je dat?
Je bent dan wel een tijdje bezig.
Hoeveel tijd hebben jullie?
Heftig klimwerk in Normandie en Bretagne.
Niet hoog.
Wel erg stijl.
Gewoon de kust volgen lijkt me.
Normandie en Bretagne zijn leuk.
Haventjes.
Baaien.
Veel campings.
Goed eten.
Fruits de mer.
Beetje bijkomen van het geklim kan op de fietspaden ten zuiden van Bretagne.
Uitgestrekte dennenbossen.
Duinen.
Veel campings maar dan heeeeel erg groot.
Superstrand.
Dan ergens links af.
Je kan overwegen een stukje langs het Canal du Midi te fietsen.
Of via de Tarn de Cevennen in.
En dan weer links.
niko

De LF1 gaat tot Boulogne-sur-Mer maar in Frankrijk niet echt langs de kust.
Ten zuiden van Boulogne kan je de kust niet volgen, te druk of geen wegen.
Vanaf de monding van de Somme is er een bewegwijzerde route tot Le Havre. Eerste stuk is matig bewegwijzerd, vanaf le Treport goed.
Route heeft korte steile klims maar is wel mooi.
In Le Havre zit je in een industrieel gebied. Je kunt de hoge brug wel over maar wil je dan echt de kust van Normandië en Bretagne gaan volgen...? Lijkt me weken werk.
Zie www.fietskaartinformatiestichting.nl onder Fietsweb voor mogelijke andere routes in Frankrijk.
succes, Wouter Bazen