Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies gevraagd betreffende fiets - Forum Wereldfietser

Advies gevraagd betreffende fiets

Zoals velen ben ik ook opzoek naar een budget fiets voor een jaarlijkse fietsvakantie. Tot op heden huurde ik mijn fiets. Maar de Santos is mij een ietsje te duur. Daarom ben ik opzoek naar een aanvaardbare (qua kwaliteit) trekkingsfiets.

Voor wat heb ik de fiets nodig:
+ af en toe met de fiets naar het werk
+ weekend ritjes in het vlakke Vlaamse polderland
+ Jaarlijkse fietsvakantie van een paar weken (Dit jaar 'de ronde van Nederland'. Vorig jaar 'de frontlijnroute'. ... M.a.w. Europese fietsvakanties met de tent)

Wie ben ik:
+ Man
+ 1m83
+ 90 tot 100kg zwaar

Met een beetje rond te kijken en hier op de forum te snuisteren ben ik gevallen op de 'Velo de Ville' - Premium A450. http://www.velo-de-ville.de/nl/Premium+A+450_4_136.html. Ik had eerst een andere fiets op het oog maar deze heeft een stalenkader en werd mij voorgesteld door de fietsenmaker.

Na bespreking met de fietsenmaker kom ik op de volgende opstelling fiets:
MODEL = A 450 Premium
GEAR = 27 speed Shimano XT Mix
FRAMES = CroMo lugged standard
FRAME SHAPE = men standard
Rahmenhíhe = 55cm option
COLOUR = Planet Rot option
EQUIPMENT PACKAGE CAREFREE yes +140,00 Euro
Tires = Marathon Plus 40-622
Pedales = aluminium industrial bearing
Brakes = Magura HS 11 (hydraulische remmen)
DYNAMO = Shimano DH3N20
FRONT LIGHTS = LUMOTEC Eyc T senso Plus
Bacj light = Toplight Flat Plus
FORK = Schrõgschulter in Rahmenfarbe
STEMS = Kobra Eco adjustable black
HANDLEBARS = Moon alu black
HANDLEBAR GRIPS = Endorfin
ZADELPEN = starr Patent HOOK schwarz
LOCK = voorlopig niet genomen ik heb zware fietskettingen genoeg. Maar de bevestigingspunten zijn voorzien voor een vast wielslot.
ACHTERLIGHT = AXA Lite Line standard
STAANDER = wordt nog vervangen wegens standaard onder trappenas maar het fietskader heeft de nodige bevestigingspunten achteraan en de fietsenmaker wil de kostprijs van de standaard staander aftreken van nieuwe staander. Het is niet veel maar 10 tot 30 euro is 10 tot 30 euro.
ACHTERREK = Tubus LOGO schwarz +41,00 Euro
LOW-RIDER = SL725
SADDLE = FLX Gel standard
Drinkbushouders = Er zijn bevestigingspunten voor zeker 2 drinkpullen en misschien aan de onderzijde zelfs voor een derde. Maar ik denk dat er een draad in de weg zit.

TOTALE PRIJS = 1.226,00 Euro

Nu heb ik de volgende vragen:
+ Is Vello de Ville een globaal goed merk? Of moet ik toch uitkijken naar iets anders zoals VSF?
+ Opstelling van de fiets goed of zijn er dingen echt slecht ? Zit de totaal prijs goed?
+ Wat is het verschil tussen 27V Shimano XT Mix en een 27V Shimano Alivio

Alvast vriendelijk bedankt moest er iemand zijn mening hierover geven.
Het merk ken ik niet.
Zelf ben ik geen fan van zo'n stalen fiets, maar slecht zal hij niet zijn.
Ik vind de fiets wel te zwaar. 17 kg is een flink gewicht.
Denk nog even na of de volgende onderdelen echt nodig zijn: lowriders, verende zadelpen, ringslot, standaard, spatborden, kettingscherm. Door dit alles weg te laten bespaar je al heel wat.
De bandenkeuze is ook nog een punt. Niet iedereen is gecharmeerd van Marathons. Veel mensen willen ook bredere banden dan 40 mm. Kan dat op deze fiets?
Of het vermelde bedrag een goede prijs is, weet ik niet. Een budgetfiets zou ik het in elk geval niet noemen. Dezelfde fiets met Rohloff lijkt in elk geval wel een behoorlijk scherpe aanbieding (2050 euro).
Ik zie ook nergens staan wat voor wielen erin zitten. Als dat fatsoenlijke zijn dan is 999 een scherpe prijs.
Jan Eleveld schreef:Het merk ken ik niet.
Zelf ben ik geen fan van zo'n stalen fiets, maar slecht zal hij niet zijn.
Ik vind de fiets wel te zwaar. 17 kg is een flink gewicht.
Denk nog even na of de volgende onderdelen echt nodig zijn: lowriders, verende zadelpen, ringslot, standaard, spatborden, kettingscherm. Door dit alles weg te laten bespaar je al heel wat.
De bandenkeuze is ook nog een punt. Niet iedereen is gecharmeerd van Marathons. Veel mensen willen ook bredere banden dan 40 mm. Kan dat op deze fiets?
Of het vermelde bedrag een goede prijs is, weet ik niet. Een budgetfiets zou ik het in elk geval niet noemen. Dezelfde fiets met Rohloff lijkt in elk geval wel een behoorlijk scherpe aanbieding (2050 euro).
Bedankt voor het reageren.

De standaard bandenkeuze voor deze fiets zijn:
- Marathon Racer 35-622
- Marathon 37-622
- Marathon Supreme 37-622
- Marathon Plus 40-622
- Marathon 40-622
- Road Cruiser Creme 42-622
- Marathon 47-622

Beter de Marathon 47-622 nemen? Het zou 9 euro goedkoper zijn dan de Marathon Plus 40-622.

Ik ging eigenlijk voor een andere fiets. De Premium L 400 http://www.velo-de-ville.de/en/Premium+L+400_7_70.html. Een iets sportievere fiets maar de fietsenmaker vond de andere fiets beter passen met wat ik er mee wilde doen. En qua gewicht denk ik dat mijn overgewicht een groter probleem is. Dus die extra kg's van de fiets vind ik niet zo'n probleem zolang ik toch kwaliteit krijg.
gios schreef:Ik zie ook nergens staan wat voor wielen erin zitten. Als dat fatsoenlijke zijn dan is 999 een scherpe prijs.
De wielen zijn een item die ik niet kan veranderen. Dus standaard zit er een Sputnik, dubbelwandige en dubbel gebust - 36 gaten. Kleur zwart.

Spaken zijn van Niro. Kleur zwart