Additionally, paste this code immediately after the opening tag: train oloron ste marie huesca - Forum Wereldfietser

train oloron ste marie huesca

Om met de fiets de pyreneeën over te komen, ben ik van plan om het gedeelte tussen oloron ste marie en huesca met de trein te gaan doen. Iemand daar ervaring mee of tips voor?

Via google is het lastig om uit te zoeken hoe het werkt en tussen deze stations.
Volgens mij rijdt de trein alleen tot de Spaans-Franse grens (Canfranc-Estación). Tussen Canfranc en Oloron Ste Marie moet je overstappen op een aansluitende busdienst (fiets kan onderin de bus). Fiets kan dacht ik gratis mee in bus en trein.
dank! ik ga met deze info verder speuren :)
pjetter schreef:dank! ik ga met deze info verder speuren :)
Zie verder ook mijn reisverslag, is al een aantal jaar geleden maar volgens mij nog steeds actueel.
Ik gebruik voor de internationale treinen vaak de planner van bahn.de, die geeft ook uitkomst voor het traject Oloron-Huesca.
Ik las dat je in Frankrijk de route Langs Oude Wegen wilt gaan fietsen. Misschien is het goed om te weten dat dit sowieso een flink heuvelachtige route is, waarbij die twee Pyreneeën-etappes over de Col de Somport (Oloron-Urdos-Jaca) eigenlijk niet zwaarder zijn dan de andere trajecten. Maar misschien heb je andere motieven om dat stuk niet te fietsen.
Er gaan slechts een paar treinen van Canfranc-Estación naar Huesca.
Het station van Canfranc is een kolossaal en monumentaal bouwwerk in het midden van nergens. Ooit moesten de reizigers hier overstappen van Frans normaal spoor naar Frans breedspoor en door alle grensformaliteiten.
In 1970 vernielde een ontspoorde goederen trein een viaduct aan de Franse kant. Het viaduct is nooit hersteld.
Ik zijn plannen geweest om van het station een luxe hotel te maken, maar door de crisis in Spanje is het nooit op de rails gezet.