Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsdrager - Forum Wereldfietser

Fietsdrager

Ik ben op zoek naar een fietsdrager die ik kan monteren op de achterdeur van mijn peugeot expert met een draagvermogen van 50 kg .
Als zoiets niet bestaat heeft iemand dan ervaring met dragers voor op de trekhaak die zover kantelbaar is dat de achterdeuren nog open kunnen ?
Ik geef echter de voorkeur aan een drager op de deur i.v.m.het functioneren van het achteruitrij alarm .
Ik heb al veel gekeken op internet.Daar is een gigantisch aanbod .Maar misschien is hier iemand die ervaring heeft met e.e..a.
Bij voorbaat dank.

Groet.
Wellicht verwacht jij, dat iedereen weet wat voor auto de Peugeot Expert is. Niet erg verstandig. Ik toevallig wel. Een flinke bestelauto. Thule maakt dragers voor op de deur of klep (ik heb er een en heb moeten improviseren om hem te laten passen op een Peugeot 307 stationwagen) , maar ook al zou die passen (navragen bij de verkoper), dan krijg je die klep niet open en hij blijft zeker niet open staan. Ze zult er een paal onder moeten zetten.
Is het achterklep of zijn het achterdeuren? Bij een achterklep moet je wel een drager kunnen vinden die ver genoeg kantelt, maar bij een deur lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Overigens zijn bij moderne auto's de stekkers wel zo intelligent dat het achteruitrijsysteem wordt uitgeschakeld en je dus niet continu tegen een paaltje aanzit:). Je wordt echter ook niet gewaarschuwd, maar een gewaarschuwd mens...
sjefke schreef:Wellicht verwacht jij, dat iedereen weet wat voor auto de Peugeot Expert is. Niet erg verstandig. Ik toevallig wel. Een flinke bestelauto. Thule maakt dragers voor op de deur of klep (ik heb er een en heb moeten improviseren om hem te laten passen op een Peugeot 307 stationwagen) , maar ook al zou die passen (navragen bij de verkoper), dan krijg je die klep niet open en hij blijft zeker niet open staan. Ze zult er een paal onder moeten zetten.
Sjefke,
Ik zoek ervaringsdeskundige .In deze zijn dat personen die weten wat een peugeot expert is .

Groet.
Ik ben zelf in het bezit van een VW-bus met een Fiamma fietsdrager. Zij hebben niet direct iets voor een Peugeot Expert, maar wellicht past er iets?
http://www.fiamma.com/NL/producten/carr ... -bike_van/
Ook zonder fietsen blijft de klep met drager in de winter niet altijd open staan, eventueel zijn hier (voor VW) zwaardere veren voor te krijgen, met fietsen werkt een bezemsteel prima.
ANDO schreef:
sjefke schreef:Wellicht verwacht jij, dat iedereen weet wat voor auto de Peugeot Expert is. Niet erg verstandig. Ik toevallig wel. Een flinke bestelauto. Thule maakt dragers voor op de deur of klep (ik heb er een en heb moeten improviseren om hem te laten passen op een Peugeot 307 stationwagen) , maar ook al zou die passen (navragen bij de verkoper), dan krijg je die klep niet open en hij blijft zeker niet open staan. Ze zult er een paal onder moeten zetten.
Sjefke,
Ik zoek ervaringsdeskundige .In deze zijn dat personen die weten wat een peugeot expert is .
Dit is geen autoforum...
Ook ik wist niet direct wat een peugeot expert is, maar Google doet wonderen:
http://professional.peugeot.nl/showroom ... en-bestel/
En de vraag is wel degelijk fietsgerelateerd.
Een fietsdrager aan een deur is inderdaad een te zware belasting voor de deur.

Met een kantelbare fietsdrager op de trekhaak, is het maar de vraag of je achterdeur dan wel geheel open kan. Deze kantelbare fietsendragers zijn meer bedoeld voor auto`s met een achterklep, die naar boven open gaan.

Misschien is een dakdrager iets voor je in combinatie met :
http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 1-_-561000

ps.....ik heb er zelf geen ervaring mee
sjefke schreef:
ANDO schreef:
Sjefke,
Dit is geen autoforum...
Ook geen vlieg-bus en/of trein forum .
Fiamma is er anders groot mee geworden: http://www.fiamma.com/img/product/large/02093B71-_b.jpg
Afbeelding
Dag Bert,
Die drager is bedoelt voor achterkleppen.Ik zoek iets voor deuren.
Tot nu toe 1 oplossing gevonden.Iets van "bike-rider ".Maar is onbetaalbaar.
Iets van plus €1000,- .
Ik denk dat ik mij maar tevreden ga stellen met een drager op de trekhaak .
Tenslotte is er ook nog een zij schuifdeur waardoor ik makkelijk in de bus kan komen.

Groet.
Fiamma heeft ook oplossingen voor deuren, die vind ik echter minder ideaal. Volgens mij is de belasting op de scharnieren bij een deur ook veel groter.Maar een trekhaakdrager waarbij de deuren nog open kunnen met de fietsen erop ga je niet vinden.
Het wordt de Uebler F22.
Deze is niet kantelbaar dus wat goedkoper binnen het toch wel prijzige merk Uebler .
Kantelbaar hoeft niet want hij komt achter op mijn bus trekhaak en met een kantelsysteem zouden de deuren toch ook niet open kunnen .

Groet.
Wat een lekkere toon weer, in dit draadje. Goed gedaan.
Een Omni-bike drager, tweedehands voor een paar tientjes, hangt al heel wat jaartjes aan de deur en is ook absoluut niet te zwaar voor de (mercedes) scharnieren. Past zeker ook op andere deuren maar of ie op een Peugeot Expert past .. geen flauw idee. :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Dag Yopie ,
Deze drager heb ik bestudeerd.Mooi ding maar niet geschikt voor de Expert.Deze is een stuk lager dan de bus op jouw foto 's .Ook het gewicht aan de deur is teveel ,denk ik .
Ik ben tevreden met de oplossing die ik gevonden heb.

Groet.
wij deden de fietsen altijd in onze peugeot expert :lol:

ik weet niet welke model je hebt, maar onze vlak voor 2000 bus had nu niet echt sterke deuren, dus ik zou wel goed opletten wat je eraan kunt hangen.

een kleine aanhanger is geen optie?
Hallo Headlight ,
Bus is uit 2007 .
Ik wil ook overnachten in de bus.Dus liever niet de fietsen in de bus.
Maar ik heb het inmiddels opgelost hoor .
Een fietsdrager op de trekhaak.

Groet.
Ter info:

Acht Fahrradträger-Systeme im Test
Wie praktikabel und vor allem wie sicher sind sie?

Für Gesamtergebnis nicht zu empfehlen:

http://www.zdf.de/wiso/fahrradtraeger-s ... 47952.html