Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bouw project - Forum Wereldfietser

Bouw project

Afbeelding
Het frame; Drössiger TR-Lite Trekking 57cm / 1900g met TR-Lite Trekking voorvork, frame en vork geschikt voor velg of schijfremmen. Kleur; Black Coffee Metalic Glossy, Ritchey WSC Balhoofd en een Tubus RVS Nova voordrager. Alle nokjes zitten op het frame en je kunt er alle kanten mee op, er zijn ook frames met nokjes voor een derde bidonhouder maar dat heeft dit frame niet, de reservespaken maak ik gewoon aan de linker achtervork vast met twee Tyraps.
Afbeelding
Sram 9.0 9 speed achterderailleur van mijn oude fiets goed schoongemaakt en nieuwe wieltjes erin. Ook nieuw; Deore cassette 13-32 9 speed , nieuwe wielset komt volgende maand, LX achternaaf en LX Dynamo met Xtreme Sari Touring velgen en 36 DT Swiss spaken. Alle boutjes zoals die waarmee de dragers en spatborden vastzitten van RVS uit de scheepvaart gewoon bij de ijzerhandel in de stad gekocht.
Afbeelding
Tubus RVS Cosmo achterdrager en Deore remmen (met nieuwe remblokjes uiteraard), alles van mijn oude fiets, wel nieuw slot want had van mijn oude slot alleen nog een nepsleuteltje en zonder origineel kun je geen sleutels laten bijmaken, mijn laatste originele sleuteltje ligt nog ergens in de trein, er zat een 'Hup Holland' hangertje aan, iemand?
Afbeelding
Nieuwe X9 voorderrailleur, SKS spatborden, XT crankstel van mijn oude fiets met nieuwe lagers en Shimano PD-M324 pedalen, nog net deels te zien Topeak Modula Cage II bidonhouder, ik heb er drie ze zijn verstelbaar en de onderste kan ik met Tyraps vastmaken, ik heb ook een Topeak Modula Cage XL voor Petflessen maar die gebruik ik vrijwel nooit, dus die laat ik de volgende keer thuis. Mijn bidons zijn van Elite want zij maken de enige Thermosbidons van RVS waar je net als bij een gewone bidon normaal uit kunt drinken, plastic bidons gaan stinken en PVC Thermosbidons houden je drinken niet koud.
Afbeelding
B+M koplamp op batterijën ook van mijn oude fiets, nieuwe batterijën erin en hij werkt weer prima, mijn nieuwe voorwiel heeft een naafdynamo maar die ga ik voorlopig alleen gebruiken om mijn mobiel en Garmin mee op te laden. Die Xtreme frametas gebruik alleen als ik mijn voortassen thuis laat. De banden zijn Schwalbe Marathon 32 mm maar de volgende keer neem ik bredere banden, ook al moeten er dan ook weer nieuwe spatborden op.
Afbeelding
Een Procraft 120 mm stuurpen met een BBB Multibar stuur, hij zou nog iets naar voren kunnen maar ik vond 130 mm wel erg lang en 140 mm bestaat geloof ik niet eens. Een Multibar komt veel meer naar je toe dan een normaal stuur, maar heeft als voordeel dat je het stuur op veel plaatsen goed vast kunt pakken, een racestuur vind ik ook mooi maar dat is dan weer een hele verbouwing op zich. Ik heb de voorvork aan de bovenkant niet afgezaagd zodat ik met vulringen het stuur zodat ik tot 9 cm het stuur omhoog of omlaag zou kunnen zetten.
Afbeelding
Om het geheel af te maken heb ik een nieuwe zwarte lederen BBB handgreep van 40 cm per kant gemonteerd. Op de foto zit er een houder voor een Xperia Active op maar omdat die stuk is heb ik nu een Garmin Oregon 850 gekocht. Daardoor kon ook dat Aldi kilometertelletje eraf.
Afbeelding
Mijn oude Brooks Flyer Special in de olie gezet en hij kan weer jaren mee, ik heb er ook nog een extra stelschroef voor want die er nu in zit is dolgedraaid, hoe ik die eruit krijg weet ik nog niet, voorlopig staat mijn zadel nog strak genoeg.
Leuk om te volgen! :)
Als je op de site van AXA kijkt kun je volgens mij gewoon sleutels bij bestellen.
Op https://fietssleutels.nl/ zelfs van nog meer merken. Er zal ongetwijfeld wel ergens geregisteerd worden wie welk sleuteltje heeft laten bijmaken.
Het resultaat
Afbeelding
Kabels van Jagwire Gold en KMC X9L Gold Ketting, Extreme zadeltas en B+M achterlamp.
Afbeelding
De cockpit met nieuwe Sram X9 draaischakelaars, Zeval spiegeltje, houder voor Ortlieb Ultimate stuurtas en compasbel.
Afbeelding
Met volle bepakking en mijn nieuwe Garmin op de stuurpen, aan de voordrager zit een standaard van Tubus, die heb een keer uit laten staan en ben er in de bocht mee over de grond gegaan waardoor die niet meer werkte, ik heb inmiddels het onderste gedeelte vervangen, daar staat Koga op maar is precies het zelfde, er moest op dit frame ook een nieuwe achter standaard, dit frame heeft een aansluiting voor schijfremmen waar een gewone bevestiging niet op past, ik heb nu dezelfde Pletcher ESGE standaard gemonteerd maar dan speciaal voor schijfremmen. Pompje; Topeak Megamorph met drukmetertje.
Afbeelding
Proefrit op fietsvakantie naar Zeeland afgelopen najaar.
Afbeelding
Op het Veerse Gat, mijn tent Terra Nova Duolite Tourer en een kat die mij twee dagen gezelschap hield.

Als jullie technische vragen hebben hoor ik het graag!
Ik begrijp het even niet, die fiets bood je toch een tijd geleden te koop aan?
Afbeelding
Nog een foto onderweg.
_Peter_ schreef:Als je op de site van AXA kijkt kun je volgens mij gewoon sleutels bij bestellen.
Op https://fietssleutels.nl/ zelfs van nog meer merken. Er zal ongetwijfeld wel ergens geregisteerd worden wie welk sleuteltje heeft laten bijmaken.
Nou ik had eerst twee sleuteltjes, toen raakte ik er één kwijt en heb die bij laten maken bij de sleutelmaker hier in de buurt, later raakte ik het echte sleuteltje op de terugweg in de trein kwijt, gelukkig had ik dus nog de (nep) reserve sleutel van de sleutelmaker, die kan echter zonder het origineel de echte niet nog een keer namaken en zonder origineel heb ik ook geen nummer om een nieuwe te bestellen, dus ik heb nu nog maar één sleutel en dat vind ik wat link dus ligt dat slot nu in de schuur.
jannijm schreef:Leuk om te volgen! :)
Hij was vorig jaar al af hoor maar ik wist toen nog niet hoe ik foto´s moest plaatsen.
JPS schreef:
Hij was vorig jaar al af hoor maar ik wist toen nog niet hoe ik foto´s moest plaatsen.
Ik vond al dat het project vlot af was :wink:

Mooi resultaat!
jannijm schreef:
JPS schreef:
Ik vond al dat het project vlot af was :wink:

Mooi resultaat!

Dank u ;-) Ik wil er eigenlijk nog één bouwen om te kijken of het nog goedkoper kan, zie mijn topic, http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... 97&start=0