Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:In de EC-trein van Venetie naar Muenchen zijn slechts een beperkt aantal fietsplaatsen. Grote kans dat deze op plaatsen in de zomer op veel dagen volgeboekt zijn.a3 schreef:Omdat wij deze zomer naar venetie gaan fietsen en geen tijdsdruk willen hebben om de terugreis te halen willen we eingelijk pas de terugreis boeken in venetie,iemand ervaring of tips?
Je moet van Venetie ook nog eerst met regionale treinen naar Veronacaptain_fabulous schreef:Als je toch geen tijdsdruk hebt, kun je ook er voor kiezen om de hele terugtocht met regionale treinen te doen, alleen ben je dan waarchijnlijk minstens twee dagen onderweg.
Als je bij de reisplanner van de DB bij 'Angaben zur verbindung' de keuze 'Nur Nahverkehr' aanvinkt, krijg je alleen de lokale treinen te zien. Voordeel van deze treinen is, dat je voor fietsen niet hoeft te reserveren (over het algemeen). Nadeel is natuurlijk dat het langer duurt, en het kan gebeuren dat de fietsplaatsen al helemaal vol staan, en je de volgende trein moet nemen. En daardoor je hele schema in de soep gaat.
Als ik zo kijk...eerste dag ga je vanaf Verona Porta Nuova tot aan Insbruck. daar camping pakken of hotel, misschien dagje blijven hangen en de stad bekijken? Dan naar Munchen, Wurzburg, Frankfurt, Koblenz, Dusseldorf, en bij Venlo Nederland weer binnen. Twee dagen, en veel van trein wisselen, dus potentieel veel gesleep. Dat wel.
Maar, helemaal vrij in je terugreis.
Ik heb vorig jaar het stuk vanaf Koblenz zo gedaan, en alle Duitse treinen op dat traject hadden een gelijkvloerse instap volgens mij. Weet niet hoe dat in Italie is.