Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinksterweekend voor berggeiten van 23 tot en met 25 mei - Forum Wereldfietser

Pinksterweekend voor berggeiten van 23 tot en met 25 mei

Vooraankondiging Pinksterweekend voor berggeiten vanaf Maastricht door de Ardennen naar de grens met Luxemburg, vandaar naar het zuidwesten en met een grote boog terug naar Maastricht.

Vertrek op zaterdag 23 mei 2015 om 9:00 vanaf de voorzijde van het station in Maastricht of om 9:30 uur vanaf Camping De Bosrand in Sint Geertruid.

Indicatieve route: http://ridewithgps.com/routes/7213912

In totaal ruim 300 km en ruim 4000 hoogtemeters, dus alleen voor berggeiten!
10% van de route bestaat uit bospaden!

Daar we drie dagen door heuvelachtig gebied rijden, is een helm wel zo veilig!
Daar veelal over kleine wegen wordt gefietst die niet op de kaart te vinden zijn, is een GPS-apparaat of de ijzeren wil bij iemand in de buurt te blijven met een GPS-apparaat zinvol.

Hoe werkt het?
• Je bent lid van De Wereldfietser
• Je fietst met volle bepakking.
• De campingkosten worden centraal opgehaald en betaald aan de campingeigenaar.
• Er zijn geen organisatiekosten.
• Eten verzorg je zelf.
• Bij veel animo splitsen we ons in kleinere groepen met ongeveer gelijke interesse en tempo
• Kijk voor de laatste informatie op het forum​
• Geef je op door een email te sturen naar bertvansprang@telfort.nl
Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reisongevallen- en/of aansprakelijkheidsverzekering
Ik heb de beginpost aangevuld met een indicatieve route en het aantal onverharde kilometers iets teruggebracht.
Ik heb de route geoptimaliseerd en de campings gereserveerd, dit is automatisch verwerkt in de beginpost. Inmiddels 5 aanmeldingen, dus houd je vooral niet in.
Voor wie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =9&t=24753 geen uitdaging is, er is nog ruimte bij de pinkstertocht voor berggeiten. Inmiddels zijn er acht aanmeldingen en ook bij deze tocht is er vanwege Pinksteren niet onbeperkt ruimte op de campings, dus: wacht niet te lang met aanmelden!
Bert van Sprang schreef:Voor wie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =9&t=24753 geen uitdaging is, er is nog ruimte bij de pinkstertocht voor berggeiten. Inmiddels zijn er acht aanmeldingen en ook bij deze tocht is er vanwege Pinksteren niet onbeperkt ruimte op de campings, dus: wacht niet te lang met aanmelden!
:lol:
Een echte berggeit heeft met Pasen de route in twee! dagen proefgereden en (op enkele passages na) akkoord bevonden, de teller staat inmiddels op 10 berggeiten dus je kunt nog mee. (ps eigenlijk zijn het 9 bokken en 1 geit, dus wellicht zijn er nog geiten die zich geroepen voelen de balans meer in evenwicht te brengen.)
150 km per dag? Ik vermoed dat het een bergbok met lentekolder is geweest..?

Heb net vandaag onze pinksterroute gemaakt, ik denk niet dat wij elkaar zullen treffen, ondanks eerdere berichten. Dus ik weet niet wie die geit is, maaaruh it isn't me 8)
Dat is jammer. Maar jou had ik nog niet meegeteld. Inderdaad, 150 km, dat kan er maar een zijn, toch!
Voor op de stuurpen:
Hier nog een stukje voorpret;
Afbeelding
@Bert

Hoeveel geiten en bokken heb je inmiddels voor jouw niet-voor-watjes-tour tegen de steile wand?
Ha Bert,

We zijn inmiddels met 15 berggeiten en -bokken. Een mooi aantal, maar een paar liefhebbers mogen er nog bij.
Er zullen niet zoveel leden zijn die dit pittige parcours 150km per dag kunnen :shock: :oops: of willen doen :oops:

Dirk
Dirk, gelukkig is de tocht met Pinksteren 3 dagen :wink:
Loes
dik5 schreef:Er zullen niet zoveel leden zijn die dit pittige parcours 150km per dag kunnen :shock: :oops: of willen doen :oops:

Dirk

@Dirk, er zijn er al 15 die de uitdaging aangaan! Niet voor watjes.
En doe jij ook mee Bert? :wink:
dik5 schreef:En doe jij ook mee Bert? :wink:
Ik heb gekozen voor de andere tocht van Lex en Ruud. Past beter bij mij, maar fietsers die de uitdaging van Bert van Sprang aan willen gaan, kunnen zich met Pinksteren lekker uitleven tegen de steile wand.
Steile wand? Dit is pas een steile wand en ook die is te fietsen:
http://ridewithgps.com/routes/7755648
Sorry Bert, het gaat me dit jaar niet lukken. Alvast een fijne tocht toegewenst!
Inmiddels is het aantal berggeiten/bokken opgelopen tot 19. Ik heb op de campings maximaal voor 20 personen gereserveerd, dus nog een plaats vrij!
Zonet heeft nummer 20 zich aangemeld! Wow. Fietsers die nu nog mee willen komen op de reservelijst.