Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets standaard Lidl.... is dat een goede aanschaf? - Forum Wereldfietser

Fiets standaard Lidl.... is dat een goede aanschaf?

Kan deze vraag ook bij commercieel zetten maar denk dat hij hier beter past.

Maandag 16 maart heeft de Lidl weer fietsspullen, waaronder een fietsstandaard.
Is dat wat?????
Vond het bij Marten zo handig werken, maar kan me niet voorstellen dat je voor 25 euro iets kan kopen wat bijna net zo goed werkt.
heel benieuwd naar de meningen.
Gr Anja
kijk of de klem 360° kan draaien dat is wel zo fijn werken.

om snel en makkelijk je fiets ook op zijn kop te houden
dijken63 schreef:Kan deze vraag ook bij commercieel zetten maar denk dat hij hier beter past.

Maandag 16 maart heeft de Lidl weer fietsspullen, waaronder een fietsstandaard.
Is dat wat?????
Vond het bij Marten zo handig werken, maar kan me niet voorstellen dat je voor 25 euro iets kan kopen wat bijna net zo goed werkt.
heel benieuwd naar de meningen.
Gr Anja

ik zag hem ook, aldi en lidl zijn geen grote merken, maar wel merken die geen gezichtsverlies kunnen leiden en ook redelijke kwaliteit leveren.

de standaart lijkt me voor het geld wel oke, maar de 2 dingen die mij tegen staan:

de klem zit op het frame en niet de zadelpen, dus dat kan in de weg zitten en de standaart van marten heeft 2 lange stevige poten, deze van de lidle heeft 4 vrij korte poten.

vergelijkbaar systeem word gebruikt met luidsprekers en die zijn ook vrij wiebelig.

maar voor 25 euro zou ik het eigenlijk gewoon proberen
Het is al het zoveelste jaar voor deze standaard. Wat googlen levert op dat de standaard prima is voor hobbygebruik, zeker voor de prijs. Voor serieus gebruik, of bijv. het verwijderen van een verrotte trapas is hij niet stabiel genoeg (maar een die dat wel is is minstens € 100). Ook kan het nodig zijn de klem iets te modificeren, simpel te doen.
Kopen dus, je kunt hem altijd nog een maand lang terugbrengen.
Bedankt voor de adviezen. Enne..... ik zie dat die standaard een greep heeft voor een buis op een herenfiets. En ik heb een mixedframe.
Begijp nu de opmerking dat de klem niet om de zadelpen valt...... duurt even maar ik leer het wel.
moet dus eerst eens kijken of er een mogelijkheid is dat mijn fiets hier ook in past.
Wordt vervolgd.
Anja
Zonder standaard kun je ook wel aan je fiets werken. Heb je weer een ding minder om op te bergen.
Wim schreef:Zonder standaard kun je ook wel aan je fiets werken. Heb je weer een ding minder om op te bergen.
Da's een dooddoener zeg. Maar je hebt wel gelijk.
Is ook waar Wim, maar met een knie met artrose lig ik liever niet te veel met de knieen op de vloer. En ik vond het bij de cursus van Marten een verademing. Heb nog nooit van mijn leven iets aan een fiets gedaan en kreeg er daar toch echt lol in.
Nu nog tijd en ruimte in de schuur, of zo'n klem gewoon in de woonkamer.
Of een fietsenmaker waar ik mag klussen, dat zou de beste optie zijn. Kan ik oefenen en is er toch iemand op de achtergrond voor advies.
headlight schreef:ik zag hem ook, aldi en lidl zijn geen grote merken, maar wel merken die geen gezichtsverlies kunnen leiden en ook redelijke kwaliteit leveren.
Ik zou me niet te veel illusies maken over een standaard van 25 euro.
Heb je er één?

Ik wel, hoewel een andere dan de beschrevene (mijne steunt met de bracketpot op de standaard). Het voldoet voor mij prima voor de basic klussen, maar zodra er grote krachten op moeten komen zet ik 'm liever op de grond. En hij is permanent in gebruik: omdat er een fiets op staat, is er meer ruimte op de grond voor andere fietsen :lol: .
Heeft Lidl bewust gewacht met het lanceren van deze standaard tot een dag na de Wereldfietsbeurs? :lol:
Een kennis van me heeft ook zo'n Lidl-standaard, tot volle tevredenheid. Weet niet of het precies dezelfde is als in de aanbieding.
Vandaag die standaard bij de Lidl gehaald en direct gebruikt .
Prima ding .
Ook de bij de lidl zo'n standaard gekocht. Eerst indruk is dat ie stevig is, m.a.w. mijn fatbike hangt nog steeds :D

Afbeelding
Op kleur uitgezocht, die standaard;)?
Travelmaster schreef:Op kleur uitgezocht, die standaard;)?
Ja, en dat voor Euro 24,95!
Pat schreef:Ook de bij de lidl zo'n standaard gekocht. Eerst indruk is dat ie stevig is, m.a.w. mijn fatbike hangt nog steeds :D
Pat,

is de klem 360° draaibaar?
met andere worden, kan de fiets op zijn kop gedraaid worden?

is dit de bike die gisteren in Bussum stond?
jasmon schreef:
Pat schreef:Ook de bij de lidl zo'n standaard gekocht. Eerst indruk is dat ie stevig is, m.a.w. mijn fatbike hangt nog steeds :D
Pat,

is de klem 360° draaibaar?
met andere worden, kan de fiets op zijn kop gedraaid worden?

is dit de bike die gisteren in Bussum stond?
De klem kan inderdaad 360 graden draaien. En...klopt, mijn fiets stond gisteren in Bussum, maar het baasje was thuis gebleven.

groet,
Patrick
Gekocht!
Nu eens kijken of het wat is of dat ik toch iets aan het plafond hang in de schuur.
Ik heb gelukkig 30 dagen om te ruilen.
Pat dat ziet er goed uit en als zelfs de fatbike blijft hangen....
We gaan het zien.
Iedereen bedankt voor het meedenken en misschien heb ik anderen weer op een idee gebracht.
NB die fiets onderbroeken bij de Lidl waren helemaal niets. Shirtjes is niets mis mee.
Anja
Kan ik niet achterblijven
+1 gekocht

anders kan ik hem nog in de voilere gebruiken :-)