Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bollen-duinfietstocht - Forum Wereldfietser

Bollen-duinfietstocht

Fiets- en tandemtocht langs bollenvelden en duinen

Afbeelding

In het voorjaar is de bollenstreek op z’n mooist. Toeristen komen van over de hele wereld om met eigen ogen de kleurenpracht te kunnen zien en ruiken. Keukenhof en Bloemencorso zijn echte toeristentrekkers.

Op 19 april is er een fietstocht van ongeveer 70 km. Met start en finish bij het Fordmuseum in Hillegom. Direct na de start gaan we langs de bollenvelden met dan narcissen, krokussen en hyacinten. Voor de tulpen zal het nog iets te vroeg zijn. In de buurt van Lisse is er een fotomoment. Wat is er nog leuker dan met je fiets en vrienden midden in die kleurenpracht op de foto te gaan! Wij proberen een fotograaf te regelen. Verder naar het zuiden langs nog meer bloembollen en dorpen is er in Wassenaar gelegenheid voor lunch.

Bij Wassenaar gaan we de duinen in. Ongeveer 20 km vrijwel autovrij, goede fietspaden, licht heuvelig en frisse zeelucht. De rust en ruimte in de duinen wordt afgewisseld met de gezellige drukte in de badplaatsen Katwijk en Noordwijk. De laatste paar km gaan weer door de bollenvelden terug naar het Fordmuseum. Kortom: fietsen en genieten.

Afbeelding

Start rond 10.30 uur. Meer info en aanmelden ruud.ackers@outlook.com

Organisatie aspecten:
•Er zijn geen inschrijfkosten
•Meedoen op eigen risico
•Binnenkort: download GPS bestanden
•Binnenkort: download PDF van de route

Deze tocht is particulier initiatief en uitgezet door een enthousiasteling die het moois in zijn regio graag deelt met andere fietsers.
De eerste bloemen steken de kopjes op uit het koude zand. Over een maand is de Bollenstreek op z'n mooist.

Nu al hebben zich 6 tandems en 4 solofietsen aangemeld.
A word of caution: als het 19 april mooi weer is, zijn er meer liefhebbers in de duinen te vinden. Ik zou je dan willen adviseren, afhankelijk van het totaal aantal aanmeldingen, om in kleine groepjes door het duin te gaan. Een en ander is ook afhankelijk van het tijdstip dat je de duinen ingaat, maar dat zal rond een uur of 13:00-14:00 zijn? Dan begint de grootste drukte.

Niettemin: schitterende omgeving, mooie route, dus veel plezier natuurlijk!
@ Travelmaster
Vergeet de bollenvelden niet, die trekken ook veel bezoekers. Je opmerking is terecht. Ik zorg dat iedereen beschikt over de route informatie dan kunnen we er wel op dat moment op inspelen. Aan de andere kant is het zo dat de fietspaden door de duinen (van deze route) nu vrijwel allemaal vernieuwd zijn. Mooi breed en strak.

Ga je zelf ook mee?
Hoi Ruud,

Nee, ik ga zelf niet mee, ik fiets al vrij veel in deze omgeving (en ik ben geen lid, ssstt... :wink: ). Het klopt hoor, dat de fietspaden goed zijn opgeknapt maar tussen Katwijk en Noordwijk zijn ze de afgelopen tijd niet extra verbreed. Ruimte zat hoor, tot het echt druk wordt en er ook eigenwijze wielrenners willen rijden (en ja, die zijn er dan).

Maar je bent bekend met de omgeving, dus ik had al vermoed dat je er rekening mee hield!

Veel plezier!
Om helemaal weer in de sfeer te komen, lijkt het mij leuk de tocht te combineren met een weekend op natuurkampeerterrein "de Ruigenhoek". Midden in het duin- en bollenvelden gebied.

Ideetje?
@Travelmaster
Ik woon in Hillegom en deze route is zo ongeveer mijn standaardrondje. We rijden met sporttandems en toerfietsen. In de route informatie suggereer ik dat iedereen in de duinen lekker op eigen tempo rijdt. Bij Katwijk, Noordwijk en Langevelderslag zullen we hergroeperen. Het door ons eventueel te veroorzaken duinfietspadinfarct zal wel meevallen. Tussen de bollen wordt het misschien moeilijker met plots overstekende bomen en Aziatische fotografen. Fietstocht met belevenissen, leuk toch?

@Koert-S
Leuk plan maar ik slaap thuis deze keer.
Ruud53 schreef:@Travelmaster
Ik woon in Hillegom en deze route is zo ongeveer mijn standaardrondje. We rijden met sporttandems en toerfietsen. In de route informatie suggereer ik dat iedereen in de duinen lekker op eigen tempo rijdt. Bij Katwijk, Noordwijk en Langevelderslag zullen we hergroeperen. Het door ons eventueel te veroorzaken duinfietspadinfarct zal wel meevallen. Tussen de bollen wordt het misschien moeilijker met plots overstekende bomen en Aziatische fotografen. Fietstocht met belevenissen, leuk toch?

@Koert-S
Leuk plan maar ik slaap thuis deze keer.
Vergeet de duitsers in hun campers langs de vaart niet. Openklappende camperdeuren, levensgevaarlijk;)! Have fun!
Wij rijden zaterdag naar camping De Ruigenhoek. Gaan we daar nog meer Bollenfietsers zien.

Ineke en Ronald van der Perk
Vanmiddag weer langs de bollenvelden gefietst alles staat prachtig in bloei ik woon zelf in Noordwijk.
lijkt me een mooie tocht voor as weekend
heeft de topic starter mischien meer info
route,enz
•Binnenkort: download GPS bestanden ??
•Binnenkort: download PDF van de route ??

en nog belangrijker gaat het wel door hoor er weinig over
heligek schreef:lijkt me een mooie tocht voor as weekend
heeft de topic starter mischien meer info
route,enz
•Binnenkort: download GPS bestanden ??
•Binnenkort: download PDF van de route ??

en nog belangrijker gaat het wel door hoor er weinig over
Wat dacht je van een mailtje naar de topic starter.

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:
heligek schreef:lijkt me een mooie tocht voor as weekend
heeft de topic starter mischien meer info
route,enz
•Binnenkort: download GPS bestanden ??
•Binnenkort: download PDF van de route ??

en nog belangrijker gaat het wel door hoor er weinig over
Wat dacht je van een mailtje naar de topic starter.

Ronald van der Perk
ho ho ronald dit is geen aanval op ts maar gewoon een vraag ,daar ts in zijn begin post aangaf dit aan zijn post toe te voegen

mail is ook al de deur uit :)
dus mischien tot as zondag
Afbeelding

Afgelopen zondag genoten van de geuren en kleuren van de bloembollen. Ruud had een prachtige tocht uitgezet, heen door de bollenvelden en terug door de duinen. Het was lang geleden dat we hier hadden gefietst in deze prachtige omgeving.
Ruud bedankt

Nog wat foto's op deze link https://picasaweb.google.com/Ronaldopde ... -bvqoCIlAE


Ronald van der Perk
Ik was afgelopen vrijdag/zaterdag even in Nederland, ook leuk om gelijk even een hooikoorts rondje te doen tussen mijn andere 100 taken in 2 dagen :D

AfbeeldingTulips