Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bagagevervoer fietsvakantie Italie of spanje - Forum Wereldfietser

bagagevervoer fietsvakantie Italie of spanje

Wij willen ergens in juni dit jaar een week gaan fietsen in Noord italie of Spanje. We willen hierzelf onze route uitstippelen en zullen op racefietsen van hotel naar hotel fietsen. Nu zijn we op zoek naar een partner welke onze bagage dagelijks van a naar 8 brengt. Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit te organiseren?
Al die arrangementen met voorgekauwde pakketten vind je in Duitsland of Oostenrijk. In Spanje gewoon het échte vakantiefietsen: zo vrij zijn als een vogeltje en de bagage mee op de fiets. Je bent niet gebonden aan een dagafstand: gaat het goed, dan fiets je nog een stukkie door. Denk je dat je fietsdag erop zit, dan stop je gewoon. Even wat meer bagage op je fiets, maar je krijgt er zoveel vrijheid voor terug! :wink:
Kamperen in Spanje is nog leuker: na een formidabele fietsdag in een prachtige omgeving voor je tentje en naast een glaasje wijn je eigen potje koken. Dat is pas echt een zalige après-fiets.
Kom a.s. zondag naar de Wereldfietsbeurs in Bussum en geniet van de voorpret.
Ontdek het ware fietsen met vrijheid.
Ik ben ok een Spanje-liefhebber Bert, maar dat was de vraag hier niet.
(Ik heb geen idee, behalve een Spanjaard met auto in dienst nemen)
In Noord-Italië zijn zeker bagagearrangementen mogelijk, op de fiets- en wandelbeurs sprak ik vertegenwoordigers van de regio Ferrara, en die stipten dit aan. Informeer eens bij Noord-Italiaanse toeristenbureaus (Google is je vriend).
Misschien iemand in je vriendenkring die het leuk vindt jullie een weekje te supporteren?

Ik heb wel eens een vriend zo gekregen ons met onze tandem, hond en aanhangertje vanuit Zuid Frankrijk op te halen en terug te brengen met een door ons van tevoren geregelde huurbus.

Roef
Ave Gone schreef:Ik ben ok een Spanje-liefhebber Bert, maar dat was de vraag hier niet.
Ik heb wel een idee en geef mijn antwoord :wink:
bert sitters schreef:
Ave Gone schreef:Ik ben ok een Spanje-liefhebber Bert, maar dat was de vraag hier niet.
Ja Bert, je geeft inderdaad antwoord, maar dan op de niet-gestelde vraag.

Helaas zijn de hier verfoeide, maar best leuke, voorgekauwde reizen zo ingericht dat je in de juiste volgorde een aantal overnachtingsplaatsen moet aandoen. Zover ik van de vragensteller begrijp is dat nu juist niet de bedoeling en willen zij op de bonnefooi, maar dan met bagagevervoer.
Ave Gone schreef:
bert sitters schreef:
Ja Bert, je geeft inderdaad antwoord, maar dan op de niet-gestelde vraag.

Helaas zijn de hier verfoeide, maar best leuke, voorgekauwde reizen zo ingericht dat je in de juiste volgorde een aantal overnachtingsplaatsen moet aandoen. Zover ik van de vragensteller begrijp is dat nu juist niet de bedoeling en willen zij op de bonnefooi, maar dan met bagagevervoer.
Beste Leon,

Laat de vragensteller zelf de conclusies maken. :wink:
Ave Gone schreef:[Helaas zijn de hier verfoeide, maar best leuke, voorgekauwde reizen zo ingericht dat je in de juiste volgorde een aantal overnachtingsplaatsen moet aandoen. Zover ik van de vragensteller begrijp is dat nu juist niet de bedoeling en willen zij op de bonnefooi, maar dan met bagagevervoer.
Ik had de vraag niet helemaal goed gelezen, bagagevervoer geheel naar wens van de reiziger, dat komt neer op een privékoelie en dat zal commercieel niet gauw interessant zijn in Europa dan wel onbetaalbaar (in tegenstelling tot vaste arrangementen met bagagevervoer). Er lijkt me overigens niets tegen dergelijke "voorgekauwde" reizen, zoals er ook niets tegen "voorgekauwde" routes uit routeboekjes is. Waarom zou je zelf nog gaan ontdekken wat anderen al voor jou hebben ontdekt?
peter de rijk schreef:
Ave Gone schreef:[Helaas zijn de hier verfoeide, maar best leuke, voorgekauwde reizen zo ingericht dat je in de juiste volgorde een aantal overnachtingsplaatsen moet aandoen. Zover ik van de vragensteller begrijp is dat nu juist niet de bedoeling en willen zij op de bonnefooi, maar dan met bagagevervoer.
Ik had de vraag niet helemaal goed gelezen, bagagevervoer geheel naar wens van de reiziger, dat komt neer op een privékoelie en dat zal commercieel niet gauw interessant zijn in Europa dan wel onbetaalbaar (in tegenstelling tot vaste arrangementen met bagagevervoer). Er lijkt me overigens niets tegen dergelijke "voorgekauwde" reizen, zoals er ook niets tegen "voorgekauwde" routes uit routeboekjes is. Waarom zou je zelf nog gaan ontdekken wat anderen al voor jou hebben ontdekt?
Het verschil tussen een arrangement met bagagevervoer en het fietsen op een route is dat je bij bagagevervoer iedere dag naar het geselecteerde hotel moet, want daar staat je bagage. Bij het alleen maar volgen van een route bepaal je zelf je dagafstand en kies je zelf je accommodatie. Van een route kun je onderweg altijd afwijken.

Wil je in Spanje een eigen route fietsen, dan lijkt de enige mogelijkheid om de bagage mee te nemen op de eigen fiets. Voor overnachtingen in hotels, hostales en casas heb je niet veel nodig, als je af en toe 's avonds je eigen wasje doet.
Er zijn dragertjes die ook op racefietsen kunnen. Een zadeltas is een andere mogelijkheid. Bespreek het eens met de deskundigen op de Wereldfietsbeurs a.s. zondag in Bussum.
Ik hou van kamperen (ik slaap al genoeg in hotels), maar ik kan me ook voorstellen dat iemand dat niet wil. Wat ik me niet kan voorstellen is dat er dan nog bagagevervoer nodig is. Zonder tent, slaapspul en kookgerei heb je toch niet meer dan een kilo of zes bij je, in een tas van maximaal 20 liter? Dat past toch prima in een zadeltas? Dat geeft zo veel meer vrijheid. Tot slot vraag ik me af waarom iemand wil touren op een racefiets. Het wegdek in Italië of Spanje is anders dan bij ons, en anders dan waarover de rijders van de TdF fietsen. Ook met een veldrijfiets ga je hard, en veel comfortabeler. Om van een echte brevetfiets maar te zwijgen. Monteer in elk geval de breedste banden die passen.
Wim schreef:Wat ik me niet kan voorstellen is dat er dan nog bagagevervoer nodig is. Zonder tent, slaapspul en kookgerei heb je toch niet meer dan een kilo of zes bij je, in een tas van maximaal 20 liter? Dat past toch prima in een zadeltas?
+1
quote="Wim"

> Zonder tent, slaapspul en kookgerei heb je toch niet meer dan een kilo
> of zes bij je
Jij zou eens moeten praten met mijn vriendin :lol:

> Het wegdek in Italië of Spanje is anders dan bij ons,
In Spanje is het wegdek meestal stukken beter dan bij ons. Althans tussen Burgos en Valencia.
Ik stel me dit voor bij de bagage van je vriendin, Leon... :shock:

Afbeelding
willem.m schreef:Ik stel me dit voor bij de bagage van je vriendin, Leon... :shock:
{mg}
Bijna :wink: :lol: :lol: :lol:
Komop mensen, graag even on-topic blijven.

En Bert en Leon: Kunnen jullie kibbelen via PB?
(En nee, reageren op deze opmerking niet in dit topic!)