Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kosten: Simano 8x cassette / 3x cranck / ketting monteren? W - Forum Wereldfietser

Kosten: Simano 8x cassette / 3x cranck / ketting monteren? W

Hallo techniek mensen,
Wat zou het vervangen van: Simano 7x cassette / 3x cranck / ketting monteren?

Voor mijn Giant Expedition .

Groet Gerardus Johannes
Cassette HG50 €22,=
Ketting KMC X8 €16,=
Cranckstel Shimano compleet met vierkante as €50,=
Alles bij elkaar dus ongeveer €88,= Waar nog wat kosten bijkomen voor het monteren c.q. vervangen. Voor een rijwiel hersteller is dit een klusje van niets waar hij nog geen 20 minuten mee bezig is.

Je kunt ook losse bladen kopen maar die kosten net zo veel als een compleet nieuwe cranck bovendien krijg je dan meer koetsen voor het monteren van de losse bladen.

Ronald van der Perk
Let op dat de prijzen die genoemd worden niet bij de fietsenmaker gelden
Die vraagt veel meer voor zijn spullen. (en die prijzen die genoemd worden zijn al niet de goedkoopste)

Je kan het bijna beter zelf doen door het gereedschap te kopen als je toch alles bij een webwinkel besteld.

Heel moeilijk is het niet.
En youtube legt het allemaal zeer nauwkeurig uit.
M276 schreef:Let op dat de prijzen die genoemd worden niet bij de fietsenmaker gelden
Die vraagt veel meer voor zijn spullen. (en die prijzen die genoemd worden zijn al niet de goedkoopste)

Je kan het bijna beter zelf doen door het gereedschap te kopen als je toch alles bij een webwinkel besteld.

Heel moeilijk is het niet.
En youtube legt het allemaal zeer nauwkeurig uit.
De prijzen die ik heb genoemd zijn de prijzen bij Bike4travel. http://www.bike4travel.nl
Bij montage in de winkel worden deze prijzen gehanteerd. Daarbij komt alleen nog een klein bedrag aan arbeidsloon. Hoeveel dat is kan je zo informeren.

Ronald van der Perk
Enne, de twintig minuten zijn wel in een ideale wereld he. Ik zou er zekerheidshalve wat meer van maken, dan kom je niet voor verrassingen te staan.
Travelmaster schreef:Enne, de twintig minuten zijn wel in een ideale wereld he. Ik zou er zekerheidshalve wat meer van maken, dan kom je niet voor verrassingen te staan.
Ja, als die cranck niet loskomt heb je een probleem. Cassette verwisselen zal geen probleem geven.

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:Ja, als die cranck niet loskomt
...dan slijp je de as door. Als de trapas niet uit het frame wil dan heb je kracht en/of de trukendoos nodig.
Gratis advies. "cassette 8x of 7x" las ik als 8 of 7 cassettes (om te kopen). Als je er in reserve meer koopt is een lage prijs inderdaad heel belangrijk. Een cassette voor 7 of 8 versnellingen geef je heel anders aan: 8v of 8speed cassette. De v staat voor versnellingen, vitesses, veloce. Enz. Is een internationaal aanvaarde notatie.
Ave Gone schreef:
Ronald van der Perk schreef:Ja, als die cranck niet loskomt
...dan slijp je de as door. Als de trapas niet uit het frame wil dan heb je kracht en/of de trukendoos nodig.
Een crank komt altijd los van de trapas. Als je de as wilt sparen en binnendraad voor de cranktrekker is "verrot" door jaren intensief pekelrijden, leg je de crank op een aambeeld en met behulp van een koudbeitel en een paar goede klappen met een zware bankhamer, valt de crank van de trapas.