Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar Parijs via jaagpaden? - Forum Wereldfietser

Naar Parijs via jaagpaden?

Al googelend ontdekte ik een potentieel fantastisch fietspad dat je via een jaagpad langs het Canal D'Óurcq van La ferté Milon, 90 km ten noorden van Parijs vrijwel geheel langs het jaagpad leidt tot in hartje Parijs.

Echter .. ik zie op streetview ook steeds bordjes met verboden voor fietsers, uitgezonderd diensten staat er dan.

Heeft iemand zich al eens gewaagd op deze werkelijk schitterende paden en problemen gekregen....(je zou er bijna een boete voor over hebben....)

Afbeelding

kaartje

Afbeelding

sfeerbeeld met verkeersbord

Afbeelding

sfeerbeeld

grt Hans
In 2012 zijn we door Parijs naar het noorden gefietst. Vanaf gare du nord tot aan mitry mory hebben we het jaagpad gevolgd. Dat stuk was een mooie route en prima te fietsen.
Het laatste stuk is prima te doen. Is ook ingericht als fietspad. Zit in de route van Paul Benjaminse naar Parijs.
Smaken verschillen; ik heb een hekel aan jaagpaden langs water, ik heb liever uitzicht over de einder, en heb daar wat klimmen voor over.
yeshouse schreef:Heeft iemand zich al eens gewaagd op deze werkelijk schitterende paden en problemen gekregen....(je zou er bijna een boete voor over hebben...
In 2011 reed ik vanuit Santiago de Compostela terug naar Nederland door Parijs. De beschreven route van de terugweg hield op bij het Gare du Nord, vanaf daar moest ik het zelf uitzoeken. Min of meer de heenroute 'omgekeerd' lezen met hulp van de kaartjes leek mij het handigst, bovendien hoefde ik alleen het Canal de Ourcq te volgen om de stad uit te komen. Zo'n beetje tussen Canal de St-Denis en Bondy moest ik nog goed opletten aan welke kant van het kanaal ik reed, omdat hier en daar het pad doodliep en er niet overal bruggen waren. Als één van de plaatselijke clochards me niet een keer had geholpen mijn fiets over een afzetting van basaltblokken ofzo te tillen zodat ik door kon op dezelfde oever, had ik om moeten draaien en een heel stuk terugfietsen naar een brug. Heel schitterend waren de paden daar ook niet - behalve dat het onder de grotere bruggen schitterde van het gebroken glas op het wegdek. Verder de stad uit werd het mooier. ;) Verbodsborden kan ik me, eerlijk gezegd, niet herinneren van het deel dat ik reed...

Veel voorpret gewenst bij het uitzoeken,

Carl
Bordjes 'verboden voor fietsen'....

Gelukkig staan ze in Frankrijk, en daar is eigenlijk alles wat verboden is, ook toegestaan. Gewoon fietsen dus over die jaagpaden! Ze zijn inderdaad vaak erg mooi (en rustig)...