Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Venetie-Nice, eurovelo8 & EU-speak - Forum Wereldfietser

Venetie-Nice, eurovelo8 & EU-speak

Jongens! En meisjes! Ik zit samen met mijn griepbaccillen op de bank voorpret te hebben voor aanstaand voorjaar en nu ben ik een heel eind - ik heb voor bijna 200 euri aan routeboekjes in m'n winkelmandje. :!: Van het stukkie Venetie-Nice heb ik een eurovelo8 gpx-track gevonden. Een kilometer of 600 ervan door de Povallei heb ik al in druk.
Op de site van eurovelo staat dat alleen dat stukje langs de Po "gerealiseerd" is.

Mijn vraag is wat betekent "gerealiseerd" in eurovelotaal? Het lijkt erop dat het asfalt er al ligt; zouden alleen de bordjes ontbreken?
De hele inzoemable track kun je hiero zien.
Marko schreef:Mijn vraag is wat betekent "gerealiseerd" in eurovelotaal? Het lijkt erop dat het asfalt er al ligt; zouden alleen de bordjes ontbreken?
De definitie van "realised" is het volgende:
1. Detailed information available on any website; and
2. Signed with (at least) national signs; and
3. Minimum 50 km (meeting the first 2 criteria)
bron: http://www.eurovelo.org/wp-content/uplo ... roVelo.pdf

Gerealiseerd zegt niets over de kwaliteit van het wegdek. Dit kan asfalt betreffen. Maar kan ook bestaan uit grind, kinderkopjes, bospaden, zand, etc. Zolang als de route aangegeven staat, de route online beschreven wordt en dit van toepassing over een stuk van ten minste 50 km is het traject gerealiseerd.
Dat is een flink stuk romantischer dan ik had durven dromen.

Bedankt!
Hoi marco

Ik hab afgelopen jaar de Po route gefietst ongeveer van af pavia naar ferarra.
De route is goed te doen echter een boekje of kaart is wel aan te bevelen je kunt links of rechts van de po rijden, soms onverhard

gr

Marcel