Additionally, paste this code immediately after the opening tag: r1en berlijn-kopenhagen - Forum Wereldfietser

r1en berlijn-kopenhagen

Komende zomer wil ik fietsen van Arnhem naar Berlijn via de r1. Dan via de route van Berlijn naar Kopenhagen. Ik heb er geen behoefte aan om door Berlijn te gaan, heb deze stad al bekeken. Is er een route of een andere mogelijkheid om voor Berlijn al noordwaarts te gaan en dan op de route aan te sluiten via een andere route?
Bedankt!
Ja, de vraag is alleen hoever van het centrum noem jij voor Berlijn? Als je net na Potsdam de D3/D11 (en EV7) pakt kom je ergens aan de Oostzee (Rostock) terecht, of in Beieren maar dan ben je de verkeerde kant op gegaan. Je moet onderweg nog wel zelf even een stukje zelf verzinnen want ook deze route gaat naar het centrum van Berlijn.

Tip, ook voor andere meekijkers:
Download Basecamp van Garmin en installeer vervolgens de Openfietsmap kaarten van Europa (ook gratis) op een bepaald zoom-niveau krijg je bestaande fietsroutes in beeld en kun je kijken of het wat lijkt.
Wat Peter zegt.

Zelf zou ik ik jou geval denk ik na het Grunewald de route stoppen te vervolgen, dus niet richting Brandenburger Tor te fietsen, maar het water over te steken richting het westen. Dan noordwaarts te volgen en weer aansluiting op D11 te pakken.

Hiermee sla je het centrum van Berlijn in ieder geval over. Wil je meer skippen, kijk dan hier even wat je zelf het meest zint:
https://www.openstreetmap.org/#map=10/5 ... 3&layers=C
Bedankt voor de info. Ik wilde tot Potsdam en dan aansluiting met de route Berlijn Kopenhagen zoeken. Ik las iets over de Havel route, misschien is dat een optie. Maar dat moet ik nog uitzoeken. En anders zelf een route uitstippelen.