Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Siva Atom generator voor op je fiets, heel bijzonder - Forum Wereldfietser

Siva Atom generator voor op je fiets, heel bijzonder

Wellicht kennen jullie het, circa anderhalf jaar geleden via een kickstarter / crowdfunding project gekocht de siva atom.

Ik had er 2 besteld maar heb er uiteindelijk maar 1 nodig, heb er anderhalf jaar op moeten wachten...

Voor meer technische info zie de website:
http://sivacycle.com/

Ik heb er dus 1 in de aanbieding, zover ik weet niet te krijgen in NL op dit moment.
De site heeft vooral een hoop plaatjes en weinig tekst, dus het is mijn niet heel erg duidelijk wat de meerwaarde van dit product ten opzichte van een accupack die op een naafdynamo aangesloten is. Kan je wat meer over dit ding vertellen?
Marc v G schreef:De site heeft vooral een hoop plaatjes en weinig tekst, dus het is mijn niet heel erg duidelijk wat de meerwaarde van dit product ten opzichte van een accupack die op een naafdynamo aangesloten is. Kan je wat meer over dit ding vertellen?
Volgens mij is google je vriendje :)
Kijk bijvoorbeeld eens hier: http://sportmondo-sportsportal.blogspot ... ering.html
Maar volgens mij wil jij wat verkopen... Hoe zijn joúw ervaringen?
Travelmaster schreef:Maar volgens mij wil jij wat verkopen... Hoe zijn joúw ervaringen?
Ik wil niet persé iets verkopen, hij ligt hier prima in de kast. Maar het is een leuke en snelle manier om aan het apparaat te komen zonder dat je maanden moet wachten. Dus de verhoudingen liggen iets anders.

Ik heb er nog geen ervaringen mee, hij gaan deze zomer mee naar Barcelona met het boekje van Benjaminse.
Ah, dat was me niet helemaal duidelijk. Succes ermee in ieder geval, het klínkt goed. Voor de geïnteresseerden: voor hoeveel euro's komt hij bij jou uit de kast 8) ?
Interessant. Als ik het goed begrijp is the Siva Atom generator een combinatie van fietsverlichting o.b.v. magneet (zoals de Reelight: (http://reelights.nl/shop/index.php), én een oplader/ batterypack voor smarthphone e.d. die ook is te gebruiken als je niet fietst.

Klinkt als een goed alternatief voor een naafdynamo, met het verschil dat je de Atom generator gemakkelijker achteraf kunt plaatsen (je hoeft geen naafdynamo in het wiel te bouwen).

Even voor mijn idee, hoe verhoudt de capaciteit van de atom generator zich tot een 'gemiddelde' naafdynamo? Ik bedoel, is met de atom generator een fatsoenlijke fietslamp van voldoende 'prik' te voorzien?
BlijDatIkFiets schreef:Interessant. Als ik het goed begrijp is the Siva Atom generator een combinatie van fietsverlichting o.b.v. magneet (zoals de Reelight: (http://reelights.nl/shop/index.php), én een oplader/ batterypack voor smarthphone e.d. die ook is te gebruiken als je niet fietst.

Klinkt als een goed alternatief voor een naafdynamo, met het verschil dat je de Atom generator gemakkelijker achteraf kunt plaatsen (je hoeft geen naafdynamo in het wiel te bouwen).

Even voor mijn idee, hoe verhoudt de capaciteit van de atom generator zich tot een 'gemiddelde' naafdynamo? Ik bedoel, is met de atom generator een fatsoenlijke fietslamp van voldoende 'prik' te voorzien?
Hoi,

Het is geen fietsverlichting hoor, het is een generator die een batterij pack oplaad tijdens het fietsen, je klikt hem heel makkelijk in je achterwiel tussen je frame en je naaf aan de niet-cassette kant. Hij heeft heel erg weinig verlies en in 3 uur fietsen is je batterij vol. Hij levert naar een accupack ook direct schoon stroom dus je kunt ook je telefoon direct aansluiten op de atom ipv opladena chteraf via de batterij. Naast je telefoon kun je natuurlijk vrijwel alle USB 5v apparaten gebruiken.
Heb ik nu wat gemist of is nog steeds niet duidelijk wat hij moet gaan kosten?
Ik wacht ook nog op antwoord. Op de site kost-ie 129 dollar, zag ik. Ben wel benieuwd.
Nog steeds op antwoord? 8)
Hij staat er net op, en inderdaadn 129 dollar + 20 dollar verzendkosten, dan denk ik dat 100 euro redelijk is.
Dank:). Ik bedoelde het overigens met een knipoog hoor :wink: .