Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 4 maart 2015 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 4 maart 2015

Rondje Amsterdam, maart 2015.

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (FEBO).
We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker. Denk aan je verlichting en opvallende kleding en overweeg het dragen van een helm.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.
Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Noteer al vast de volgende rondjes in je agenda: 4 maart, 1 april, 6 mei, 3 juni, 1 juli en 5 augustus.
De meteorologische lente is weer begonnen. Overal schieten krokussen en sneeuwklokjes boven het gras uit. Tijd om weer op de fiets te klimmen.
Heb je een Rondje Amsterdam in gedachten, kom er gerust mee.

Anders is mijn voorstel:
Berlagebrug, Ouderkerkerkade, Rondehoep West, Uithoorn, Amstel, Middelpolder, Nesserlaan, Bovenkerk, Café Silversant, Amsterdamsebos, IJsbaanpad, Beatrixpark, Berlagebrug.

Tot woensdag.
Het was weer een reuze gezellig Rondje. Nieuwe gezichten van Europafietsers er bij.
Een bijna volle maan piept af en toe achter de wolken vandaan en licht ons bij wanneer we ons voortspoeden over onbekende duistere- en zelfs onverharde weggetjes. Bij Uithoorn is de brug in reparatie en worden we overgezet met een motorpontje. Wat een bof dat we het op een enkele druppel na droog houden. Behalve dan bij Café Silversant waar we ons tegoed doen aan warme chocolademelk met slagroom. Het gesprek komt hier op gezond eten. Wàt, vet eten. Nee het moet juist vet zijn! Roomboter is beter dan margarine. Het duizelt me. De wereld op z'n kop.
Als ik het tuinpad van mijn huis op rij staat er toch weer 54 km. op de teller. Vet mag maar bewegen moet.
Ik ben een van die nieuwe deelnemers. Als een hele week lid van Wereldfietsers. Dit soort tochten is leuk om te doen. Alleen ga je er niet op uit op zo'n vochtige koude avond maar met elkaar is het gezellig. Ook voor mij was het 50 km. Ik was wat aan de vroege kant dus had een paar blokjes om gereden om warm te blijven. Op verzoek hierbij twee afbeeldingen van mijn GPS track. We zijn, op Koert na, wel nieuwsgierig waar we gereden hebben.

Afbeelding

Afbeelding
Het was weer vet gezellig!
Dat zijn nog heel wat hoogtemeters! En dat voor een pannenkoekenlandje. Het zullen wel dijken en bruggen zijn, die jullie beklommen hebben.
Loes