Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets veilig parkeren op vakantie - Forum Wereldfietser

Fiets veilig parkeren op vakantie

Hallo medefietsers,

Ik plan in juni een trip van Limburg naar Nice. Het zal voor mij de eerste keer zijn dat ik zo´n reis onderneem, daarom heb ik een paar praktische vragen voor de meer ervaren reizigers onder ons, en ik denk dat ik die hier zeker zal vinden!

Om de extra bagage die kamperen met zich meebrengt te vermijden, ga ik overnachten in gîtes en hotels. Maar nu vroeg ik me af of je je fiets daar ´s nachts doorgaans veilig kan stallen? Ik neem zeker een slot mee, maar omdat mijn beugelslot te zwaar is (ik wil zo licht mogelijk reizen) zoek ik naar een licht en betrouwbaar slot. Alle tips en suggesties hiervoor zijn welkom.

Alvast bedankt.
Pieter
In mijn ervaring heeft een hotel altijd wel een garage of andere plek om een fiets binnen te stallen, desnoods achter de receptie. Ik heb eigenlijk maar tweemaal problemen daarmee gehad, eenmaal met een pension in Spanje dat een buitensporig bedrag vroeg om een fiets te bergen en eenmaal bij een hotel in Marokko dat botweg zei dat de fietsen maar op straat moesten. Toen zijn we maar doorgereden.
peter de rijk schreef:In mijn ervaring heeft een hotel altijd wel een garage of andere plek om een fiets binnen te stallen, desnoods achter de receptie.
Ik heb tot nu toe ook alleen maar deze ervaring. Ook in Spanje heb ik alleen maar erg behulpzame mensen getroffen.
Ik schat in dat de TS benieuwd is naar ervaringen in Belgie en Frankrijk. Omfietsen via Marokko en Spanje kan natuurlijk ook. (Ik kan ook mijn hotelervaringen op Tenerife toevoegen maar dat is offtopic.)
Ik neem altijd mijn fiets mee op de kamer, eender waar ik overnacht. Kan het niet, dan ga ik elders. Is er een garage, dan nog vraag ik of het mogelijk is de fiets op de kamer te zetten. Ik moet mijn fiets kunnen zien, het is tenslotte mijn enige vervoermiddel en ook mijn beste vriend op vakantie. Het is al altijd gelukt, in Europa, Azië, Afrika .....
Ik kampeer niet, neem altijd zeer democratische kamers, B&B, guesthouse.

Succes,

Philmar
Bij een hotelovernachting o.i.d. sta ik er altijd op dat mijn fiets in een afgesloten ruimte kan staan. Tegelijkertijd heb ik voor twee tientjes een fietsalarm voor op mijn fiets aangeschaft. In een afgesloten ruimte gaat die niet aan, maar voor een winkel of een gebouw dat ik bezoeken wil, wel. Op campings was dat trouwens minder: als er een vogeltje op het stuur gaat zitten, gaat s nachts het alarm af.
Bedankt allen voor de vele nuttig reacties. Ik ben inderdaad vooral benieuwd naar ervaringen in Frankrijk, België hoop ik op twee dagen achter mij gelaten te hebben :)
Ik heb het persoonlijk ook het liefst als ik mijn fiets kan zien om helemaal gerust te zijn, dus ga ik proberen hem mee op de kamer te krijgen. En zo´n fietsalarm zegt me ook wel wat!