Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Honderd Cols Tocht, 4000 km - Forum Wereldfietser

De Honderd Cols Tocht, 4000 km

Komende zomer ben ik van plan de Honderd Cols Tocht te gaan fietsen. In 2003 heb ik al in 1 zomer 2 maal van Maastricht naar Nice gefietst (op een racefiets met bagage).

Afbeelding


Op dit moment ben ik druk aan het trainen voor de lange tocht over de 100 cols die iets betekenen in Frankrijk. De tocht gaat door elke gebied met bergen:
  • Vogezen
    Bourgogne/Beaujolais
    Centraal Massief
    Pyrenee?n
    Cevennes
    Provence
    Alpen
    Jura
    Vogezen
Afbeelding

Meer informatie staat op mijn website:www.fietspagina.info
Op de offici?le site van de 100colstocht staat ook veel informatie. (www.100cols.org)
Hebben meer mensen deze tocht gefietst?
Op mijn site staat ook informatie over hoe je je bagage meeneemt op een racefiets.

ah,ik was dus niet de eerste. Maar ik zie nu dat die niet is geopend door iemand die de tocht ook compleet wil gaan fietsen. En het feit dat er 100 cols boven de 2000m zijn is niet correct.

Ik wil em wel gaan fietsen, maar niet in een keer. En dan ook gewoon op de vakantiefiets. Heb wel het pakket al in huis liggen.

Ik ga van 7-20 juni een aantal cols fietsen in de Alpen, en vraag me bezorgd af of de cols welke ik wil beklimmen wel open zullen zijn..
Ik denk aan de alpe d'Huez, Galibier, Iseran etc.
Is er een website waar deze informatie beschikbaar is?
Hartelijk dank.
Romain

http://www.infotrafic.com/index.php

Informatie over de openstelling van de cols. De site bevat dagelijks actuele informatie.

Succes!
http://infotrafic.com/cols/cols.php?Region=FRANC om precies te zijn voor openstelling van cols

Bedankt voor de informatie, was juist wat ik zocht... :wink:

Toch een vraagje: Stel nu dat een col gesloten is: Is dat dan enkel van toepassing voor autoverkeer, en kan een fiets (montainbike me lichte bepakking) er wel over? Of is dat gesloten voor alles en iedereen? Kom je dan gewoom isn de sneeuw terecht of wat? Heeft daar iemand ervaring mee?

Romain schreef:Bedankt voor de informatie, was juist wat ik zocht... :wink:

Toch een vraagje: Stel nu dat een col gesloten is: Is dat dan enkel van toepassing voor autoverkeer, en kan een fiets (montainbike me lichte bepakking) er wel over? Of is dat gesloten voor alles en iedereen? Kom je dan gewoom isn de sneeuw terecht of wat? Heeft daar iemand ervaring mee?
gesloten betekend een bord voor de opgang vand e col waarop staat gesloten.
met fiets ook niet mogelijk. reken op hoge sneeuwmuren. maar vaak zijn er wel omwegen.