Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura in de winter - Forum Wereldfietser

Magura in de winter

Ik heb er zelf geen last van maar een vriend van mij vroeg of ik wist waarom zijn Magura remmen het in de winter zoveel slechter deden.
Ik kan alleen de volgende dingen bedenken:

Verkeerde olie
Water in de olie
Cilinders die vervuild zijn

Heeft iemand nog andere oorzaken? Of herken je dit en weet je wat het is?
Ik hoor het graag

Hans
Magura zegt zelf dat je je remmen niet mag stockeren in temperaturen onder -15°C en +55 °C. Ik vermoed dat de -15 graden grens wel eens zou kunnen bestaan omdat de olie te dik begint te worden bij lage temperaturen.

Ik heb zelf nog nooit last gehad van koude op mijn HS remmen, maar in Belgie koelt het dan ook zelfden zover af.
Ik heb mijn Santos Travelmaster met Magura remmen nu ruim 6,5 jaar en er is me nog nooit een verschil in remkracht in de winterperiode opgevallen. Zijn het niet de remblokjes? En voor alle duidelijkheid, we hebben het wel over 'gewone' Nederlandse winters?
Ja, volgens hem zijn het de winters die we nu hebben.
Dus dan heb ik het lang niet over -15, hooguit -3.
Hebben met onze Santos Travel Lites met -20 graden in Bolvia gefietst, geen verschil gemerkt.
Het kan zijn dat er voor de remblokjes een compound gebruikt is wat hard wordt bij lage temperaturen waardoor de remcapaciteit door verminderde wrijving lager is dan bij hogere temperaturen. De Magura remblokken worden ook tegen lagere prijzen door BBB en andere leveranciers op de markt gebracht. Deze zijn vaak ook slijtvaster en harder. Misschien heeft daarbij de temperatuur een grotere invloed op de remcapaciteit. Het is zo maar een suggestie. De vraag is nu welk merk en type blokjes je vriend of zijn fietsenmaker gemonteerd heeft. Magura kleur... of .... .