Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aanhanger last of lust ? - Forum Wereldfietser

Aanhanger last of lust ?

Een aanhanger weegt plm. 6 kilo en met zoveel extra ruimte neem je vaak ook extra mee. Dan heb je het al gauw over 8 a 10 kilo extra gewicht en dat terwijl je alles wat je echt nodig hebt gewoon op de fiets kwijt kunt. Bovendien is een aanhanger lastig soms onmogelijk als je gebruik wilt maken van het openbaar vervoer.
Bij mij zit er een baby in. Die kan ik niet in m'n tassen kwijt dus: nee, niet waar.

Vanwaar deze poll? Wil je overtuigd worden?
ben ook wel benieuwd naar het doel van de poll
Voor mij is het gewoon NOODZAAK door mijn twee nieuwe heupen (nee ik ben nog lang geen 80) en door mijn heren frame is het een crime om met al mijn bagage om op en af te stappen.
En de Radical Design kun je als bagage meenemen in het vliegtuig en trein een minuut werk om de kar te ontdoen van zijn frame en wielen, goedkoop is hij niet.
Ik had als ik jou was, eerst eens gekeken wat voor karren te koop zijn en of je die mee kan nemen in een vliegtjuig.
Begrijp eigenlijk jou vraag ook niet :?:
janenliseth schreef:... terwijl je alles wat je echt nodig hebt gewoon op de fiets kwijt kunt...
Dat lijkt me overigens nogal subjectief, waarmee ik vermoed dat deze poll is bedoeld om anderen te overtuigen dat een aanhanger vooral een last is. Correct?
Ja, nee, waar en niet waar zijn extreme antwoorden. Extreme antwoorden leiden zelden tot iets goeds, dat vind ik tenminste.
Ave Gone schreef:Ja, nee, waar en niet waar zijn extreme antwoorden. Extreme antwoorden leiden zelden tot iets goeds, dat vind ik tenminste.
klopt :wink:
kirsten schreef:
Ave Gone schreef:Ja, nee, waar en niet waar zijn extreme antwoorden. Extreme antwoorden leiden zelden tot iets goeds, dat vind ik tenminste.
klopt :wink:
Klopt helemaal, geen enkele twijfel mogelijk, de enige echte waarheid :oops: is ook mijn mening :wink:
Voor mij gaat het een lust worden - hoop ik. Nog geen ervaring ermee. Gaat er voor mij niet voor zorgen dat ik meer mee neem maar is een op en afstap hulp bij een beladen fiets.

Vind de openingspost wel enigszins naar het negatieve wijzen. Iedereen maakt hierin zo zijn/ haar eigen keuzes waarbij de een niet beter is dan de andere maar wel geschikt voor de persoon in kwestie.

Verder zal het gewicht aanhanger afhangen van voor welke je kiest en datzelfde geld voor het gemak waarmee deze mee het openbaar vervoer/ vliegtuig in kan. Vandaar mijn persoonlijke keuze voor het extra wheel waarmee niet alles op de aanhanger zit maar er wel voor zorgt dat de fiets minder zwaar beladen is. En dus voor mij op-en afstappen makkelijker maakt (samen met een dropper post).
Off-topic: ben inmiddels wel erg benieuwd naar het maatpak dat voor Inge1 wordt gefabriceerd :wink: !
Ben maar weer blij :D dat ik niet de enigste ben die moeilijk op en af stapt :D :D :D :P :P
Je moet een aanhanger vergelijken met een set-up van 2 dragers en 4 tassen. Dan is het verschil in gewicht nog maar klein.
Off topic: travelmaster nog even geduld :D Zodra ik hem heb zal ik foto's plaatsen. En ja dat is het fijne van Marten - een maatpak.

Kirsten - fijn zo iemand blij te maken :wink:
De start is een stelling, geen vraag. Zo is het toch geformuleerd.

Om te antwoorden: de voorbije zomer maakte ik de reis met een velomobiel. Daar hang je niet zomaar tassen aan. De stroomlijn bepaalt het laadvolume. Er moest meer mee, dus was er geen twijfel: de Radical Cyclone was de oplossing voor het bagageprobleem.

De fietskar houdt het laagtepunt ook lekker laag.

Mijn besluit: dat hangt af van de fiets, de wegen die je denkt te nemen en de bagage die je denkt nodig te hebben. Er is geen absoluut "ja" of "neen".
CapoJan schreef:De start is een stelling, geen vraag. Zo is het toch geformuleerd.

Er is geen absoluut "ja" of "neen".
Klopt, ik had er beter aan gedaan dit topic anders op te zetten. Dan zou er mogelijk een mooi stuk meningen, informatie en ervaringen uit naar voren zijn gekomen.
Inclusief die van mij.
Je kunt het bovenste bericht, inclusief de titel van het hele topic, gewoon aanpassen.
Je bent me net voor :D Wilde typen: wat let je om de heading aan te passen. Ben ook erg benieuwd naar andermans meningen en ervaringen m.b.t tot de verschillende aanhangers.
Last of lust is inderdaad lastig te zeggen.

Als je met 3 jonge kinderen op fietsvakantie wil is het noodzaak.
Nu ze hun bagage zelf meeslepen moet ik er niet aan denken om nog met een kar te moeten rijden.

Onze Burley Nomad karren bevielen overigens wel prima. Twee wielen, dus lekker stabiel, en ik heb maar een paar keer, in al die duizenden kilometers, moeten afkoppelen omdat het ergens te smal was.
janenliseth schreef:
CapoJan schreef:De start is een stelling, geen vraag. Zo is het toch geformuleerd.

Klopt, ik had er beter aan gedaan dit topic anders op te zetten. Dan zou er mogelijk een mooi stuk meningen, informatie en ervaringen uit naar voren zijn gekomen.
Inclusief die van mij.
Dat kan toch alsnog? Wat zijn jouw ervaringen dan?
Travelmaster schreef:
janenliseth schreef:

Inclusief die van mij.
Dat kan toch alsnog? Wat zijn jouw ervaringen dan?
Komt er aan, maar vandaag niet meer.