Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reserveren met vroegboekprijzen - Forum Wereldfietser

Reserveren met vroegboekprijzen

Dit jaar gaan we onze eerste buitenland fietstocht uit een boekje doen Hanzefietsroute deel I 8) vanwege tijd opgesplitst in delen.
In de meivakantie Assen - Bremen, in de zomer Bremen - Lubeck.

in mijn voorbereidingen bekijk ik hoe het gaat met de trein terug. de terugreis uitspitten vanuit Bremen per trein zal ik uitbesteden aan de Treinreiswinkel.

Wel heb ik alvast vragen.
Hoelang van te voren moet reserveren gebeuren i.v.m met zitplaats en fietsplek reservering
als ik kijk op Bahn.de zie ik nu vroegboek tarieven vanaf €58 + fietsen.

Hoeveel tijd moet ik rekeningen om zonder stress over te stappen? ik heb nu een dienst op het oog met een overstap van 1 uur 18 minuten in osnabrück
Je zou kunnen reserveren, maar je zou ook met regionale treinen kunnen reizen. Dan hoef je je niet vast te leggen en kan de fiets in principe toch altijd mee. Met zijn tweeën betaal je dan voor het traject Lübeck-Leer (grens) met een Quer durchs Land-ticket € 52 (met zijn drieën € 60 enz., plus €5 per fiets, overstappen in Hamburg en Bremen, reisduur 4 uur). Zo'n ticket kun je in DLD uit elke stationsautomaat trekken. Komt dan nog wel het stukje naar Assen bij natuurlijk, maar dit lijkt me toch de goedkoopste, meest flexibele en alleszins doenbare reismogelijkheid zonder je vooraf vast te moeten leggen.
jasmon schreef:Dit jaar gaan we onze eerste buitenland fietstocht uit een boekje doen Hanzefietsroute deel I 8) vanwege tijd opgesplitst in delen.
In de meivakantie Assen - Bremen, in de zomer Bremen - Lubeck.

in mijn voorbereidingen bekijk ik hoe het gaat met de trein terug. de terugreis uitspitten vanuit Bremen per trein zal ik uitbesteden aan de Treinreiswinkel.

Wel heb ik alvast vragen.
Hoelang van te voren moet reserveren gebeuren i.v.m met zitplaats en fietsplek reservering
als ik kijk op Bahn.de zie ik nu vroegboek tarieven vanaf €58 + fietsen.

Hoeveel tijd moet ik rekeningen om zonder stress over te stappen? ik heb nu een dienst op het oog met een overstap van 1 uur 18 minuten in osnabrück
Is een ruime marge. Een prima verbinding naar Nederland. Veel meer ontspannen dan al die boemeltjes. Vroeg boeken kan veel geld uitsparen.
Ik werk momenteel in Duitsland en kan vanuit mijn gezinsbezoek bevestigeh dat op tijd boeken flink geld kan schelen. Bij mij was dat steeds minstens een paar dagen van tevoren, maar voor een gezin met fietsen zou ik zeker eerder boeken. Er zijn ook speciale kortigen voor reizen van en naar grenslanden. Die zijn groter dan mijn Nederlandse kortingskaart en Railplus. Ik zou zeker niet met de lokale boemels gaan, en reken er ook op dat er maar weinig treinen op tijd rijden, en dat de vertragingen soms heel flink kunnen zijn. Dat verbaast je misschien van Duitsland, maar het is echt waar. Voor de rest is het eigenlijk een prima fietsland, met ook heel veel langefstands fietsroutes (plus kaarten en gps tracks). Het eten is goedkoop, maar er zijn weinig campings. En de mensen zijn netjes en vriendelijk.
bert sitters schreef:Is een ruime marge. Een prima verbinding naar Nederland. Veel meer ontspannen dan al die boemeltjes. Vroeg boeken kan veel geld uitsparen.
Het gaat toch om de verbinding van Lübeck naar Assen, neem ik aan? Met reserveringsplichtige treinen duurt dat bijna even lang en je moet net zoveel overstappen, aldus mijn versie van de DB-reisplanner. Maar het is wel aanmerkelijk duurder.
Mijn (talrijke) ervaringen met boemeltreinen in Duitsland zijn overigens best goed, ook met fietsvervoer daarmee. Maar je kan natuurlijk pech hebben.
peter de rijk schreef:
bert sitters schreef:Is een ruime marge. Een prima verbinding naar Nederland. Veel meer ontspannen dan al die boemeltjes. Vroeg boeken kan veel geld uitsparen.
Het gaat toch om de verbinding van Lübeck naar Assen, neem ik aan? Met reserveringsplichtige treinen duurt dat bijna even lang en je moet net zoveel overstappen, aldus mijn versie van de DB-reisplanner. Maar het is wel aanmerkelijk duurder.
Mijn (talrijke) ervaringen met boemeltreinen in Duitsland zijn overigens best goed, ook met fietsvervoer daarmee. Maar je kan natuurlijk pech hebben.
Jasmon geeft aan dat hij in Utrecht woont!
Met Intercty-treinen (met reservering) vanaf Bremen Hbf alleen maar overstappen in Onsabrueck en Amersfoort.

Quer durchs Land geldt alleen in Duitsland Je hebt dus sowieso aanvullende Nederlandse tickets nodig en Nederlandse fietskaartjes.

De Spareise aanbiedingen voor de intercity-treinen gelden tot ieder station in Nederland. Die aanbiedingen gelden alleen als er nog voldoende plaatsen zijn in de trein. Dus op tijd boeken, als je weet wanneer je reist.

Door alle aanbestedingen worden regionale verbindingen in Duitsland steeds meer verknipt. Met ook verschillende regels en tarieven voor het meenemen van fietsen.

Zie ook de reactie van Wim!
Wim schreef:Ik werk momenteel in Duitsland en kan vanuit mijn gezinsbezoek bevestigeh dat op tijd boeken flink geld kan schelen. Bij mij was dat steeds minstens een paar dagen van tevoren, maar voor een gezin met fietsen zou ik zeker eerder boeken. Er zijn ook speciale kortigen voor reizen van en naar grenslanden. Die zijn groter dan mijn Nederlandse kortingskaart en Railplus. Ik zou zeker niet met de lokale boemels gaan, en reken er ook op dat er maar weinig treinen op tijd rijden, en dat de vertragingen soms heel flink kunnen zijn. Dat verbaast je misschien van Duitsland, maar het is echt waar. Voor de rest is het eigenlijk een prima fietsland, met ook heel veel langefstands fietsroutes (plus kaarten en gps tracks). Het eten is goedkoop, maar er zijn weinig campings. En de mensen zijn netjes en vriendelijk.
Uitspraak van John Telleman:
"In Duitsland zijn de porties ruimer en de glazen groter, maar de prijzen lager."
Zo is het maar net. Echt gezond eten is buiten de deur niet eenvoudig (en in de kantine van de universiteit evenmin). De gemiddelde levensverwachting is dan ook vijf jaar lager dan in Portugal. Ik was gisteren in het geweldig goede archeologische museum in Keulen, en wandelend door het centrum zag ik dat C&A hier een aparte winkel XXL maten heeft, waar dikkerts zich in alle rust kunnen laten kleden zonder aangestaard te worden.
Op de heenweg uit Bonn had mijn trein 5 minuten vertraging en op de terugreis 10 minuten. Dat telt hier nauwelijks, en werd dus niet eens aangekondigd. Mijn Duitse vrienden zeggen dat er door de privatisering bezuinigd is op de investeringen.
Voor de zekerheid een opmerking: een Quer durchs Land ticket is bij mijn weten in 1 BUNDESLand. Dus niet in heel Duitsland. Als je door meerdere deelstaten wilt reizen in 1 dag, heb je daarvan waarschijnlijk meerdere nodig, dus.

Er is ook nog een Schoenes Wochenende Ticket. Dat werkt ongeveer net zo als een Quer Durchs Land ticket, maar heeft die beperking van de deelstaten niet. Het is geldig op een zaterdag of op een zondag.

Als je een internationaal ticket wilt, kun je dat meestal niet vroeger dan 3 maanden voor vertrek boeken. Verder kun je via de site van NS Hispeed meen ik geen reserveringen doen voor de plek voor je fiets in een buitenlandse trein. Via treinreiswinkel.nl kan dat wel. Via banh.de ook? Weet ik niet.

Wellicht helpt dit alles je bij het boeken. Zelf zou ik voor de lange stukken zeker vooraf reserveren. Als je dat tijdig doet, is het goedkoop. En het spaart je gedoe onderweg.
bert sitters schreef:Jasmon geeft aan dat hij in Utrecht woont!
Ah, sorry. Ik werd door beginpunt Assen op het verkeerde been gezet.
bert sitters schreef:Jasmon geeft aan dat hij in Utrecht woont!

Klopt Utrecht als woonplaats.
peter de rijk schreef: Ah, sorry. Ik werd door beginpunt Assen op het verkeerde been gezet.
Assen is inderdaad het beginpunt maar we eindigen de eerst etappe in Bremen :D
bert sitters schreef: Jasmon geeft aan dat hij in Utrecht woont!
Met Intercity-treinen (met reservering) vanaf Bremen Hbf alleen maar overstappen in Onsabrueck en Amersfoort.
En deze verbinding heb ik inderdaad in gedachte.

De terugreis met de trein Bremen- Utrecht zal op maandag zijn, dus aan weekendkortingen zal ik niks hebben.
Ik reis met Europa Spezial tickets: http://www.bahn.de/p/view/angebot/inter ... arte.shtml
Ik heb geen idee of die er ook zijn vanuit Nederland naar Duitsland.
Wim