Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat is jouw mening en advies, neem ik aan? Dat is nu toch nog niet zo? Dat maximum van 25 is te zot voor woorden. Pak dan eerst de snorfietsers aan die steevast te hard rijden (op een enkeling na), zonder helm. En als het Fietsberaad aangeeft dat de speed-pedelec de oorzaak van het probleem is, pak díe dan aan. Niet de rest die over het algemeen gewoon z'n best doet om op eigen kracht zich zo snel en efficiënt mogelijk voort te bewegen.bert sitters schreef:Een speedpedelac valt onder de categorie bromfiets: er moet een nummerplaat op en de berijder moet een bromfietshelm op (géén fietshelm).
Neen, dat zijn de wettelijke regels. Een fiets met elektrische trapondersteuning valt slechts onder de categorie fiets als de trapondersteuning ophoudt bij 25 km per uur.Travelmaster schreef:Dat is jouw mening en advies, neem ik aan? .bert sitters schreef:Een speedpedelac valt onder de categorie bromfiets: er moet een nummerplaat op en de berijder moet een bromfietshelm op (géén fietshelm).
De speedpedelec is gekeurd als snorfiets (of is dit in de laatste weken veranderd?), en daarmee kent het dan (voorlopig) geen helmplicht.bert sitters schreef:Neen, dat zijn de wettelijke regels. Een fiets met elektrische trapondersteuning valt slechts onder de categorie fiets als de trapondersteuning ophoudt bij 25 km per uur.Travelmaster schreef:Dat is jouw mening en advies, neem ik aan? .bert sitters schreef:Een speedpedelac valt onder de categorie bromfiets: er moet een nummerplaat op en de berijder moet een bromfietshelm op (géén fietshelm).
Inderdaad. Dat vraag ik me af wie is Fietsberaad, het kenniscentrum op fietsgebied.Ave Gone schreef:De enigen die er zéker beter van worden zijn warrige journalisten, vullers van tijdschriften, discussierende ambtenaren en in een later stadium juristen.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Een brommer rijdt zonder trapondersteuning tot max 50km/u (indien begrensd). Een speed-pedelec staat afgesteld op max 25km/u. De hogere snelheden op een speed-pedelec worden enkel behaald middels zelf trapondersteuning te geven.Ave Gone schreef:Het gaat om het juiste gebruik van de aanwezige regelgeving en het juist inschalen van speed-pedelecs. Het enige echte verschil tussen een brommer en een speed-pedelec is dat de brommer op benzine rijdt en een speed-pedelec op stroom. Daar zijn er kennelijk nog een heleboel niet achter....
Dit is dus geen fiets!stef.l schreef:Deze fiets bijv. behaald tot 52 km/u: https://www.youtube.com/watch?v=otRGPFNKV78.Ave Gone schreef:Het gaat om het juiste gebruik van de aanwezige regelgeving en het juist inschalen van speed-pedelecs. Het enige echte verschil tussen een brommer en een speed-pedelec is dat de brommer op benzine rijdt en een speed-pedelec op stroom. Daar zijn er kennelijk nog een heleboel niet achter....