Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos damesfiets voor 275 euri nu met intens slechte fotoos - Forum Wereldfietser

Santos damesfiets voor 275 euri nu met intens slechte fotoos

Er staat bij de kringloopwinkel Piekfijn op de Mariniersweg in Rotterdam voor 275 euri een zwarte Santos damesfiets oud model met "handmade custom build" d'rop, afgemonteerd met Deore.
Ik schat framehoogte 54-55, achterdrager aamwezig; gaatjes voor voordrager ook. Er zit een nieuwe pisbakkenstaal cassette op, verder zo te zien in heel redelijke staat.
wat is de vraag? :?:
Het is gewoon een vriendelijke tip. Je zóu de vraag dus kunnen formuleren als: "wie laat deze buitenskans niet aan z'n neus voorbij gaan?".

:roll:
Topic opgeschoond
En d'r zitten naast een ouwewijven zadel ook Kenda wegwerpbanden op, achter moet er een nieuwe velg in en er zit een halleluja stadsfiets voorlamp op.
Maar dat freempje, jongens, dat freempje... alu 7005 T6. Weegt bijna niks en is hartstikke stijf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zelfs op deze intens slechte foto's zie ik al meer onderdelen die niet origineel zijn voor zo'n fiets, dat betekent dat er flink meer gerommeld is. In combinatie met de andere info is mijn idee: fijn laten staan.
De jongens en meisjes van Pluspunt, een werkactiveringscentrum voor mensen die dak- en thuisloos zijn of zijn geweest en daardoor in een sociaal isolement zijn geraakt, hebben er nochtans hun best op gedaan.
Zelfs op deze intens slechte foto's zie ik al meer onderdelen die niet origineel zijn voor zo'n fiets, dat betekent dat er flink meer gerommeld is. In combinatie met de andere info is mijn idee: fijn laten staan.
Een fiets van meer dan 10 (15?) jaar oud, die alle originele onderdelen nog heeft, moet je die dan wel nemen? (Ik verwacht geen antwoord op deze vraag).
Toch krijg je 'm... Als-ie van een oud vrouwtje is geweest, altijd binnen heeft gestaan, etc etc.... Maar ik snap wat je bedoelt 8)
Marko schreef:De jongens en meisjes van Pluspunt, een werkactiveringscentrum voor mensen die dak- en thuisloos zijn of zijn geweest en daardoor in een sociaal isolement zijn geraakt, hebben er nochtans hun best op gedaan.
Als het frame verder nog goed is, heb je dus voor een prikkie een prima fiets voor dagtochten en kleine vakanties met weinig bagage. Gaan je ambities wat verder dan een paar honderd euri ertegenaan gooien en je hebt misschien wel high-end voor een lage middenklasse prijs. In Deventer knapt Cambio op deze manier fietsen op. Dat zijn mooie karretjes die als nieuw zijn. Misschien niet origineel meer met simpeler onderdelen, maar goedkoop en goed. En natuurlijk een mooi initiatief om mensen die het al weinig getroffen hebben in het leven, zinvol en leuk werk te verschaffen.
Riny Visser schreef:Als ... misschien ....
Die woorden zijn een treffende omschrijving van de reden waarom veel mensen tóch een nieuwe fiets kopen.
Toch is het oppassen met zulke opknappers. Ik heb al eens afstand moeten doen van een fiets waarvan het draad op de cranks totaal kapotgedraaid was nadat ik hem bij zo'n fietswerkplaats had achtergelaten. Er was me niets verteld, en ik had het ook niet gezien, maar toen ik later een nieuwe trapas nodig had kon de 'echte' fietsenmaker er weinig meer mee. Of in ieder geval: het werd meer werk dan wat de fiets nog waard was. Ik ben absoluut voor het in stand houden van dit soort werkplaatsen, maar het combineert niet zo goed met fietsen waar je veel van verwacht. Het zou best kunnen dat zo'n Santosframe nog wat verrassingen in petto heeft als je eraan begint te sleutelen...