Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thema Fiets en wandelbeurs? - Forum Wereldfietser

Thema Fiets en wandelbeurs?

Goedmiddag op deze Sinterklaasdag!

Ik had zo langzamerhand eigenlijk wel verwacht dat de F&W beurs het themaland zou bekend maken, tenslotte is het binnen twee maanden zo ver! In mijn herinnering was dit in vorige edities een aantal maanden van te voren al bekend, is dat geheugenbedrog of niet? Ik heb ze een tijd geleden een berichtje gestuurd, en daar kwam een zeer vriendelijk antwoord op, dat men hier nog mee bezig was, maar ik ben zo langzamerhad toch wel beneuwd!
Vandaag zijn blijkbaar de Lezingen en Workshops bekend gemaakt. Nogal teleurstellend vind ik...
Horizonfietsers schreef:Vandaag zijn blijkbaar de Lezingen en Workshops bekend gemaakt. Nogal teleurstellend vind ik...
Ik denk dat het programma nog niet helemaal gevuld is. Marten G, Eric S en John S geven ook presentaties.http://www.fietsenwandelbeurs.nl/index. ... g=Zaterdag
Redmond O'Hanlon teleurstellend? Wij hebben duidelijk een andere smaak zie ik, die lezing alleen zou ik voor gaan, die man is een serieuze held van me. En ik zie dat de ontbrekende schakel van Eric en Carla op het menu staat...nu even kijken wanneer ik aan m'n info stand sta, als het met Redmond botst wil ik het proberen te verschuiven. Ik lijd aan lichte hero-worship als het die man betreft.
Redmond O'Hanlon kende ik niet. Zal mij er eens in moeten verdiepen... :)

De ontbrekende schakel spreekt mij inderdaad ook wel aan, maar met "teleurstellend" bedoelde ik het aantal lezingen: vier zalen en amper 10 lezingen. Al zie ik nu dat er nog enkele lezingen zijn bij gekomen, het programma is inderdaad dus nog niet volledig. Nog even geduld hebben dus! :)
Twee tips: "Tussen Orinoco en Amazone", en "Trawler".

Absoluut lezenswaardig!
captain_fabulous schreef:Redmond O'Hanlon
Aan Marten Gerritsen en Frans Welkamp de nobele eer om tegelijk met O'Hanlon een lezing te geven en hem het publiek weg te lokken :?

Nee, het programma is nog verre van ingevuld.
Tot de laatste twee weken zal het programma nog toenemen, is altijd wel zo...Maar nu de gewetensvraag:
Kan ik het maken om Redmond mijn exemplaar van de Orinoco te laten signeren, of is dat te fan-boyachtig?
Een schrijver die zijn boek niet wil signeren, minacht zijn lezerspubliek.
Zo stellig zou ik het niet willen poneren. Vraag me af of Salman Rushdie er hetzelfde over denkt?

Maar: nee heb je, ja kun je krijgen. Joe Simpson wilde het ook best doen, indertijd.
peter de rijk schreef:Salmon Rushdie signerend
Ha, hij staat nog achter z'n boek, dus. Dank voor het uitzoeken. Maar je snapt wat ik ermee wilde zeggen? Mogelijk zal niet elke schrijver nog achter z'n boek staan.

Maar de politieke inhoud van O'Hanlons boeken zal niet zo gauw ter discussie staan denk ik!
Leuk, the one and only John Telleman geeft ook een lezing. Zeker met mooie beelden erbij. Ook een aanrader.
Ave Gone schreef:
captain_fabulous schreef:Redmond O'Hanlon
Aan Marten Gerritsen en Frans Welkamp de nobele eer om tegelijk met O'Hanlon een lezing te geven en hem het publiek weg te lokken :?
Er zijn er nog wat bijgekomen die die eer te beurt valt. Oopsadaisies, ikzelf :oops:
Het programma is al weer meer ingevuld.
Maar Frank van Rijn is kennelijk "ingeruild" voor Redmond O'Hanion.
De lezing van Frank en dan nog even de beurs daarvoor/daarna was eigenlijk voor mij de laatste jaren de reden om nog te gaan 8)
We zullen zien, het nieuwe jaar 2015.
Vorig jaar geweest om te bepalen welke fiets ik wilde kopen, 1 keer is zat wat een mierenhoop.
Redmon O'Hanlon heeft naast zijn boeken ook een paar erg goede tv-series gemaakt. Over 'the Beagle' en over zijn helden. Geweldig hoe hij dat deed.

Oh ja, hij woont tegenwoordig voornamelijk in Amsterdam. De stad met -volgens zijn zeggen- de mooiste vrouwen ter wereld. Zijn verklaring: "Ze drinken van jongs af aan melk en ze fietsen veel. En oh, die benen..." :lol:

Ik kan mij helaas niet vrijmaken voor zijn lezing, maar mis hem niet! Alleen al hoe hij e.e.a. verwoord. Hij heeft een prachtige -engelse- woordenschat.
keesm54 schreef:Het programma is al weer meer ingevuld.
Maar Frank van Rijn is kennelijk "ingeruild" voor Redmond O'Hanion.
De lezing van Frank en dan nog even de beurs daarvoor/daarna was eigenlijk voor mij de laatste jaren de reden om nog te gaan 8)
We zullen zien, het nieuwe jaar 2015.
Frank van Rijn ziet deze keer geen kans om over te komen uit Afrika. Zijn nieuwste avontuur houdt iedereen dus nog te goed.
Frank heeft het toch wel aardig gemaakt als O'Hanlon als vervanger komt :D
Frank van Rijn is inderdaad in Afrika inspiratie aan het opdoen voor een volgende lezing ;-) Hij komt wel een praatje houden op de beurs in Vlaanderen eind februari. Misschien is het wel enorm leuk fietsweer en kun je er een Belgisch fietsweekendje van maken. Hij geeft ook lezingen in den landen wanneer hij in Nederland is. Je hoeft hem niet te missen in 2015.
Loes