Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vraag over Gilles Berthoud-zadel - Forum Wereldfietser

Vraag over Gilles Berthoud-zadel

Deceptie: vandaag brak plots een beugel onder mijn twee jaar oude Brooks B17-zadel. Geen kwaliteit dus!

Nu overweeg ik een Gilles Berthold. Welk type GB past goed op een Santos TM2.8? Iemand ervaring met een nat, zwart GB-zadel? Geeft dit erg af?

Dank, Tim
Een Gilles Berthoud geeft net zo goed af als een Brooks.

Het model dat het best vergeleken kan worden met de Brooks B17 is de Gilles Berthoud Aspin: http://www.bongersbikes.nl/onderdelen/z ... spin-zwart
Elmar heeft 15 maanden rond gereden met de Aspin. Wil je iets breder, dan is de Mente een optie.

El rijdt nu rond op de Cambium C15.

Hij vindt prijs voor die GB aan de hoge kant. Een Brooks Team Professional heeft nog altijd z'n voorkeur.
thoppen schreef:Deceptie: vandaag brak plots een beugel onder mijn twee jaar oude Brooks B17-zadel. Geen kwaliteit dus!
Of verkeerd gemonteerd.
Waarom geen honingkleur? Geeft niet af en staat ook goed bij de meeste kleuren. Maar is die kleur echt belangrijk? Het gaat toch in eerste instantie om goed zitten en prettig fietsen, liefst zo lang en probleemloos mogelijk? Met mijn GB Aspin in honingkleur is dat de afgelopen jaren in elk geval aardig gelukt.
Welk zadel visueel "past" bij je Santos is afhankelijk van je gevoel voor esthetiek. Fysiek passen alle Gilles Berthoud zadels op een Santos. Welk type GB je kiest is afhankelijk van of je recreatief (rechtop) fietst of sportief (voorovergebogen).

Mijn lichtbruine GB-zadel geeft niet af. De zwarte uitvoering wel. Erik Schuijt van de Vakantiefietser schrijft hierover:
Heeft het Gilles Berthoud zadel nadelen? Ja. Ten eerste de prijs. Die is aan de hoge kant want hij is twee keer zo duur als een Brooks. Ten tweede geeft hij af. Dus met mijn lichte fietsbroek was dat niet zo handig. Je krijgt het er niet meer helemaal uit, maar ik hoop dat op den duur het zadel minder afgeeft. Op de foto zie je hoe zwart mijn billen zijn na vijf dagen fietsen…