Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Duim RSI: van duimshifters naar draaishifters - Forum Wereldfietser

Duim RSI: van duimshifters naar draaishifters

Met duimshifters kwam steeds de pijn in mijn duim terug en was het haast onmogelijk de shifters in te drukken. Vervanging door Sram draaishifters kan ik weer van mijn fiets genieten. Wel komt daar een nieuwe derailleur bij en aparte remgrepen.
Kosten 175 euro gemonteerd en al. Binnen een week was de set shimano LX gripshifters + derailleur verkocht voor 45 euro.
Afbeelding
Afbeelding
Ik neem aan dat je bedoelt dat met duimshifters de pijn steeds terug kwam? Nú heb je gripshifters. Mooi hoor!
Gripshift = SRAM draaischakelaars; inderdaad zaait topicstarter verwarring.
Hoewel, de draaischakelaars die ik op een fiets heb niet meer Gripshift heten maar SRAM X0.
Draaischakelaars kunnen volgens mij gecombineerd worden met gangbare derailleurs en remhendels.
Jan Eleveld schreef:Draaischakelaars kunnen volgens mij gecombineerd worden met gangbare derailleurs en remhendels.
Behalve de SRAM ESP serie die een ratio van 1:1 heeft. Shimano heeft een 2:1 ratio. Even opletten dus.
Sram heeft 2 soorten draaischakelaars (gripshifts): 1 die compatibel is met sram achterderailleurs, 1 die compatibel is met Shimano achterderailleurs. Deze derailleurs hebben een wezenlijk andere 'actuation ratio' en zijn niet uitwisselbaar. Voorderailleurs maakt niets uit want Sram gebruikt geen indexering op de voorderailleur itt Shimano.

Je had dus in principe geen andere achterderailleur hoeven te kopen want er bestaat een Sram gripshift die werkt met Shimano achterderailleurs.
JaapG schreef:Je had dus in principe geen andere achterderailleur hoeven te kopen want er bestaat een Sram gripshift die werkt met Shimano achterderailleurs.
Te weten SRAM Attack als hoogste kwaliteit voor schakelratio 2:1. Kwalitatief te vergelijken met X.5. Eigen ervaring.
sorry voor de verwarring. Nu gecorrigeerd
SRAM hep de gripshift uitgevonden. Ik heb ze ook voor voor en achter van SRAM voor mijn Shimano Altus groep, dus geen ESP.
Ik ben persoonlijk wel heel erg gecharmeerd van ESP; ik denk niet dat je hier spijt van gaat krijgen.