Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verbergen van travellercheques e.d. in bagage en frame - Forum Wereldfietser

Verbergen van travellercheques e.d. in bagage en frame

Ik sta op het punt om vanuit Spanje de oversteek naar Marokko te gaan maken om daar verder te fietsen richting Mali. Ik vraag me af hoe ik mijn travellercheques het beste kan meenemen. Verdeeld over alle tassen of toch maar beter op een plek, in het frame. Tips?

Gerrit

Beste Gerrit,

Persoonlijk draag ik mijn travellercheques altijd op de huid. Bij de Halfords heb je speciale zakjes die je met behulp van je riem onder je broek kunt dragen. Deze zitten tijdens het fietsen ook erg comfortabel. Dit lijkt mij een betere plaats dan op je fiets of fietstassen. Wanneer die onder je vandaan worden getrokken, wat ik overigens niet hoop, dan heb je helemaal niets meer. Mijn advies luidt dan ook dat je je bezittingen op de huid moet dragen.
Ik ben overigens zeer benieuwd naar je sportieve prestaties,
Groeten Roelien
ik draag altijd vrijwel alles in een buiktasje op de buik onder de broek.
Ik heb voor noodgevallen altijd een te overzien bedrag (50 dollar ofzo, afhankelijk van waar je reist) ergens anders in de bagage (in een neutrale envelop) voor als de rest weg is. dan heb je in ieder geval genoeg om naar de eerste behoorlijke stad te bussen om daar te kunnen bellen. of als je twee creditcards of zo hebt daar 1 van in de bagage.
Ook wel eens wat noodgeld in de schoen verstopt, in plastic. Dan moeten ze je wel heel drastisch beroven wil je helemaaal zonder komen te zitten.
Alles op 1 plek is niet handig. wij hebben een keer op motorvakantie in hongarije geld geleend van totaal onbekenden omdat alles gejat was inclusief pasjes..... anders hadden we daar wel wat langer gezeten.

succes, marokko is fantstisch
(zie www.travel.to/wereld voor ons verslag op de motor afgelopen zomer, maar ook veel mooie wegen om te fietsen......)

groetjes Els

Buiktasje is aardig, maar zelf vond ik het verdelen van geld en papieren over twee of drie plaatsen nog belangrijker:
1. portemonee voor het betalen van alles wat je in de loop van de dag nodig hebt (dus weinig contant geld)
2. buiktasje voor deel contant geld en voor paspoort omdat je dat in een aantal landen regelmatig nodig hebt (bijv. in Vietnam moet je het altijd laten zien als je in hotel incheckt)
3. 'schouderholster'tasje voor de rest aan lokaal geld, Amerikaanse dollars, vliegtickets voor later. Dat is minder zichtbaar onder je kleren dan buiktasje, zit minder in de weg tijdens het fietsen en klaadwillende luitjes zullen er moeilijker bij kunnen.

Anja

Ben zelf nooit zover gegaan dat ik me echt moest gaan bezig houden met het meenemen van veel contanten of traveller checks.

De bus/treinkaarten bewaren we altijd in de tassen op zo'n manier dat deze niet direct eruit gehaald kunnen worden. Als iemand de gehele tas of fiets jat, dan houdt het hou dan ook op...
Ik stop mijn porto eigenlijk altijd in mijn stuurtas. Afhankelijk waar we vervolgens de fiets alleen laten gaat of de porto of de gehele tas mee. De porto van mijn vriendin gaat vervolgens weer ergens in haar bagage. Op die manier voorkom je dan redelijk dat je ineens van allebei niets meer hebt.

Ik heb meestal een portemonaie met geld voor de dag en een copy van het paspoort, een moneybelt onder het T-shirt met passpoort, bankpas of creditcard en een deel van de cash en een zakje dat met een veiligeidsspeld aan de binnenkant van m'n broek zit met het restant van het geld, credit card of bankpas, vliegticket en copy passpoort. Voor korte trips binnen europa ga ik overigens meestal minder ver.

In het frame vind ik zelf niet zo'n goed idee. Die blijft immers vaak onbeheerd achter en is relatief gemakkelijk te stelen. Bovendien zit daar vaak ook al de bagage op zodat je wel erg veel in een keer kwijt bent.

Beste Jarno, Anja, Els, Roelien en Gerrit

Bedankt voor julie goede tips.

MvG

Boris Boef