Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Binnenkort weer sleutelen! - Forum Wereldfietser

Binnenkort weer sleutelen!

Gisteren voor een kleine €150,- besteld bij Bike-Components.de... Preventief wat spullen ingeslagen voor de Santos, te weten:


1x Finish Line Cross Country Kettenöl

1x Finish Line 1-Step Universal Schmiermittel

2x Shimano LX Kettenblatt FC-M580 9-fach für Kettenschutzring 44 Zähne

2x Shimano LX Kettenblatt FC-M580/M581 9-fach 32 Zähne

2x Shimano Schalträdchen Paar 9-/10-fach

2x Shimano Kassette CS-HG50-9 9-fach - Auslaufmodell 11-32

2x Shimano Tiagra / Sora / Deore / Alivio Kette CN-HG53 9-fach

De simpele, stalen HG50-cassette die nu op de Santos zit, en ik nu dus ook weer besteld heb, is een model wat binnenkort niet meer leverbaar is. Daarvoor is een 9-speed deels aluminium cassette voor in de plaats gekomen. Daarom de boel maar in tweevoud besteld... kunnen we er weer tegenaan! Kunnen sommigen op dit forum weer met een gerust hart ademhalen, want het mag natuurlijk geen "baggerfiets" worden...

Heb nu al zin in sleutelen! Oh ja, en die smeermiddeltjes zijn gewoon een probeersel. Kijken of ik verschil ga merken met wat ik nu heb. Is ook voor de MTB bedoeld.
Hebben ze nog een omslagpunt voor verzendkosten?

monteer je de shimano ketting met de bijgeleverde pinnetjes, of met een missinglink?
Ik heb nog een aantal ongebruikte PowerLinks, die gouden, voor 9 speed liggen. Denk dat ik die ga gebruiken hoewel de pinnetjes eigenlijk ook wel prima werken. Ik heb de ketting er in bijna 7000 km nog nooit af gehad, dat was ook niet nodig voor schoonmaken. :oops: Onderweg zijn die PowerLinks handiger, want die breekpennetjes kun je maar 1x gebruiken. Ja, de PowerLink officieel ook, dat weet ik...

Verzendkosten vond ik een beetje vaag. Ik dacht eigenlijk dat het boven de 50,- gratis was maar misschien heb ik dat verkeerd onthouden. De verzendkosten waren 5,95... en misschien was het boven de 150,- wel weer gratis. Maar om méér geld uit te geven om uiteindelijk minder uit te geven is ook weer zoiets, als je toch hoger uitkomt dan wat je in eerste instantie van plan was :lol: .
Met een aantal artikelen zijn ze scherp geprij sd, dan zijn de verzendkosten ook wel weer ondergeschikt. :roll:
Ik kan deze combinatie nergens anders zo goedkoop krijgen denk ik. Groot assortiment, en voordelig geprijsd. Echt iets voor een Hollander.
Eens. BC vraagt 5.95 en er is geen "gratis vanaf". Dat gezegd hebbende, 1 bandje bestellen en je hebt de verzendkosten er al ongeveer uit. Rose vraagt 7.95 en boven 150 is het 4.95.

Ik ben ook heel tevreden over BC, veel op voorraad en scherpe prijzen. Het kan alleen wat tricky worden als je iets retour stuurt omdat je dan wel zelf de retourverzendkosten moet betalen tenzij het aan BC lag natuurlijk, maar meestal eindigt dat met gratis verzendkosten voor de volgende bestelling ipv refund van de gemaakte kosten. Slim en ik kan me er niet over opwinden. Anders kun je ook nog overwegen om de spullen te houden en hier zelf door te verkopen (gedaan).

Sleutel ze!
Da's ook mijn ervaring. Vragen per mail worden ook nog eens snel beantwoord. Ik heb het eens aan de hand gehad met een schijfrem adapter... dáár zie je door de bomen écht het bos niet meer, dus een foutje is gauw gemaakt. Netjes afgehandeld door BC (hoewel ik nog steeds denk dat het fout op hun site stond/staat, hehehe).
OmeGerrit schreef:Het kan alleen wat tricky worden als je iets retour stuurt omdat je dan wel zelf de retourverzendkosten moet betalen tenzij het aan BC lag natuurlijk, maar meestal eindigt dat met gratis verzendkosten voor de volgende bestelling ipv refund van de gemaakte kosten. (gedaan).
Ik heb ook geen kwaad woord over BC. Ook de directe service via de chat bevalt goed, er zitten mensen met verstand van fietsen en onderdelen bij de klantenservice. Over het retourzenden, als je bij het retourformulier aanvinkt dat je een 'return stamp' wilt ontvangen krijg je kosteloos de frankering per e-mail. Printen en afleveren bij PostNL en klaar is kees.
Hee, netjes, van die retour stamp. Dat wist ik niet.
En het is een leuke site om te "snuffelen". maar met de Kmc X9-93 9-Speed Ketting zitten ze er weer naast....die koop je in nederland voor 12, 95....maar gebruik hun site wel als referentie.
nobbiomatic schreef:En het is een leuke site om te "snuffelen". maar met de Kmc X9-93 9-Speed Ketting zitten ze er weer naast....die koop je in nederland voor 12, 95....maar gebruik hun site wel als referentie.
Je kan ze vragen de prijs te matchen, ik heb al een paar keer een product ergens anders goedkoper gezien, en als je dat meldt dan krijg je vaak een kortingscode om het voor diezelfde prijs bij Bike-Components.de te kopen.
En dát heb ik dus ook nog nooit gedaan :evil: . Suf eigenlijk, maar ik ga er al zo'n beetje vanuit dat ik bij hen sowieso het goedkoopste uit ben.

Hmmm... nu nog eens kijken of ik nog weet hoe ik een crank van een vierkante trapas krijg, met zo'n cranktrekker... HollowTech 2 is toch wel makkelijk wat dat betreft:)!
youtube heeft het antwoord....sleutelen met de tablet onder handbereik. :idea:
I know! Ik kijk ook vaak even op parktool.com, heeft ook handige onderhoudstips.
ook een handige site. alleen jammer dat de tablet geen warmte geeft in een onverwarmde schuur..
Zo te zien heb ik met de tandriem weer een kleine € 150,- uitgespaard.

Groet, Tim
Travelmaster schreef:Hee, netjes, van die retour stamp. Dat wist ik niet.
Ik ook niet, bedankt. Ik heb wel een aantal keer met succes die prijs-match optie gebruikt, elk artikel heeft een "Günstiger gesehen?" link en je krijgt een passende aanbieding.
thoppen schreef:Zo te zien heb ik met de tandriem weer een kleine € 150,- uitgespaard.

Groet, Tim
Wacht maar totdat je de tandriem, voorblad en achterblad moet gaan (laten) vervangen. Dat red je niet met die 150,-
:(
Hoewel je er wel langer mee zou moeten doen in km's.
26000km is goed te doen met riem 30000km ook.
Dan heb je al 5 of 6 setjes van 150 versleten.
tegen 53 voor een nieuwe riem. Want de voor en achter tanden krans voor de riem gaan meer dan 100000km mee. En dan heb ik het nog niet gehad over het millieu aspect want een ketting verbruikt meer olie wat in de natuur terecht komt en een ketting kost veeeeeeel meer co2 om te maken.....
Ik vind dat nogal een boute uitspraak dat de productie van een ketting veeeeeel meer CO2 kost als de productie van een riem, kun je dit bewijzen?