Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsbril met glazen op sterkte - Forum Wereldfietser

fietsbril met glazen op sterkte

Ik heb een Rogelli bril gekocht met daarin een frame waar de glazen op sterkte in moeten komen. De juffrouw van de opticien vertelde me dat ik ontspiegelde glazen moet nemen, omdat die bla...bla...bla zouden zijn. Maar natuurlijk ook duurder.
Heeft iemand van het forum ervaring met een dergelijke bril met of zonder ontspiegelde glazen?
Ik heb zo'n zelfde soort bril maar dan van Adidas, met ontspiegelde glazen. Mijn ervaring is dat ik toch vaak een vervelende schittering zie, m.n. bij wat lagere stand van de zon. Daardoor draag ik de bril bijna nooit. Hiervoor had ik een zonnebril op sterkte waarbij ik dit probleem niet had. Mijn ervaring in deze, koop geen zonnebril met inzetglazen.

Ronald van der Perk
Tenzij je een lage visus hebt altijd ontspiegeld nemen! ook fijner met tegenlicht. Als je nog poen overhebt: polaroid glazen nemen!
Ik ben het met Ronald eens: gewoon een goede zonnebril op sterkte - en met ontspiegelde glazen. Echt glas is dan ook mooier dan kunststof. Waarom ontspiegeling ineens niet meer van belang is bij slechtere ogen ontgaat me.
Als je een lage visus hebt zie je geen zak :)
Heb al enkele jaren een fietsbril op sterkte, dubbel zicht. Gekocht bij Pearle. Het is een lichtgewicht kunststof bril met 2 opzet- ( klik ) stukken. Donker en geel-oranje. Ik ben ZEER tevreden over deze bril. Ik gebruik meestal het geel-oranje opzetstuk omdat dit het meeste kontrast geeft, en ook als je in schaduwrijke plaatsen fietst of een foto wil nemen je nog altijd goed ziet. Ik draag hem ook tijdens andere sporten omdat hij licht en vast zit.

Philmar
Ontspiegeling is fijner omdat je dan je eigen ogen niet in het glas ziet. Zeker als je zweet en je huid rondom je ogen vochtig is glimt het in je glas kijk je niet tegen de weerspiegeling van je eigen ogen. Laat ook het optisch middelpunt van je glazen op het middelpunt plaatsen waar je doorheen kijkt als je fietst en niet als je rechtuit kijkt in de boeklees stand. Je zit op de fiets in een sportive houding verder voorover, waardoor je meer door de bovenzijde van het glas kijkt. De het middelpunt hierop aan te passen, heb je minder vertekening en een beter zicht. Hoe sterker je glazen hoe belangrijker dat is.
Voor wie genoeg heeft aan leesbril om kaart en gps te lezen is dit een optie:
http://www.futurumshop.nl/3m-press-on-o ... te-1.phtml

Ik heb het net in mij sportbril zitten en eerste ervaring is voorzichtig positief.
Hoi,
Heb vorig jaar een mooie zonnebril gekocht op sterkte bij het Kruidvat, voor 40 euro. Goedkoop en werkt prima.
Groet, Petra.
Iedereen bedankt voor de reacties. De glazen zijn besteld, ontspiegeld en met het optische middelpunt boven het midden. Ik kijk ook vaak op GPS en fietscomputer, vandaar dat ik ook heel blij ben met de tip van die opplaklensjes. Ik ga dat zeker kopen, mocht het onleesbaar zijn.
Zo heeft de kracht van een forum zich toch weer bewezen.
Ik heb een sport-/fietsbril met glazen op sterkte van het merk Swiss Eye. Dat bevalt redelijk goed.

Groet, Tim