Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nooit meer zonder water! - zelf vullende waterfles - Forum Wereldfietser

Nooit meer zonder water! - zelf vullende waterfles

Pas op dorstige fietsers! Hier is de zelf vullende waterfles voor op de fiets.
Mogelijk gemaakt door misses condensation en mister Kristof Retezar.

Altijd Water!

http://www.jamesdysonaward.org/nl/projects/fontus-2/
Werkt het wel?
lekker schimmelgevoelig....
als je het werkingsprincipe van een airco kent, weet je ook wat er na verloop van tijd gebeurt met de koelelementen. dat is geen negatieve benadering.
Handig in de woestijn.
Oh nee, zal daar zeker niet werken wegens lage luchtvochtigheid...
Ik vind het hartstikke leuk bedacht. Kwee niet hoe het bij jullie zit, maar mijn bovenbuis hangt al helemaal vol met allerhande accesoires dus ik vrees dat dit er niet bijpast.
Het idee van een zelf vullende waterfles op zich is niet nieuw. In 2012 is een ander bedrijf ook reeds naar buiten getreden met het concept. Echter dusver nog nooit tot een daadwerkelijk product op de markt gekomen.

Zie ook: http://www.wired.co.uk/news/archive/201 ... ter-bottle
En voor de achterliggende materiaalkeuze: http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/nl060644q

Praktische toepasbaarheid zal voor wat betreft de combinatie met een fles echter sterk afhangen van de prijs. Gebieden met voldoende luchtvochtigheid hebben vaak namelijk ook stromend water danwel stilstaan water welk middels een filter ook drinkbaar gemaakt kan worden. Prijstechnisch zal dit product dan daar het eerst tegen op moeten komen. Ten tweede voor wat betreft gebieden met voldoende drinkwater ter beschikking, zal het zich moeten meten tegenover de prijs van drinkwater (gratis dan wel erg voordelig). Om ook in die markt iets te kunnen betekenen.

Voor in droge gebieden kan de techniek erg interessant zijn, maar zal het als enkele fles voor een reiziger vermoedelijk al snel onvoldoende blijken. Gezien de te verwachten lage condens productie in droge gebieden met lage luchtvochtigheid, en de verhoogde drink behoefte indien het warme streken betreft.
Misschien leuk voor survival. Ik leerde daar eens als je een plastic zak om een boom tak knoopt heb je de volgende ochtend ook een beetje water.

De toekomst laat wel zien of het werkt. zoals met alle goede dingen.

mario
supermario schreef:Misschien leuk voor survival. Ik leerde daar eens als je een plastic zak om een boom tak knoopt heb je de volgende ochtend ook een beetje water.

De toekomst laat wel zien of het werkt. zoals met alle goede dingen.

mario
Maar zodra je voorbereid op reis gaat, spreek je dan nog wel van "survival" :). Met het meenemen van dit soort dingen is er niet eens zozeer meer van bushcraft te spreken.

Bovendien is het slechts één manier van water verkrijgen, welk in een survival situatie ook middels andere materialen voor elkaar gebracht kan worden. Is luchtvochtigheid echter laag, dan is dit ding waarschijnlijk al snel zinloos voor wat betreft het verkrijgen van water. Een gedegen kennis van meerdere bronnen voor water zul je in zo'n situatie veel meer aan hebben.
Dit topic gaat even op slot.

Berichten die off-topic waren (of waar cynisme de boventoon voerde) zijn geparkeerd in een besloten gedeelte. Als de gemoederen wat bedaard (en de berichten op waarde geschat) zijn, kan het topic weer open.