Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thema weekend fotografie - Forum Wereldfietser

Thema weekend fotografie

Wat?
De Wereldfietser organiseert in samenwerking met Arjan Boerlage www.boerlagefotografie.nl een thema weekend fotografie voor ongeveer 20 leden.

Wanneer?
De cursus wordt gegeven in het weekend van 3 en 4 september. Je kunt terecht op vrijdag 2 september vanaf 17:00 en zaterdag voor 09:30. De cursus zelf vind plaats op de zaterdag, ??n ieder die ook zondag wilt blijven bepaald dit zelf.

Waar?
Camping de boterbloem in Amerongen. Amerongenwetering 2. 3958 MD Amerongen.
In en om Amerongen hebben we voldoende gelegenheid om te fotograferen. Kasteel Amerongen, de schilderachtige dorpskern, de tabaksschuren en natuurlijk de taferelen op de kampeerboerderij.

Waarom?
Het doel van de cursus is het vergroten van inzicht in fotografie. In een Afrikaans wildpark lukt het wel om een pakkende foto te maken, maar lukt het je ook in Nederland?

Voor wie?
De cursus is bedoeld voor leden van de wereldfietser. De cursus is bedoeld voor gevorderden. Er wordt van je verwacht dat je weet hoe je camera in hoofdlijnen functioneert.

Wat gaan we doen?
Zaterdag om 10:00 wordt Arjan Boerlage ge?ntroduceerd, met hem brengen we de dag door. Na de introductie vertrekken we naar het dorp Amerongen, waar we diverse opdrachten uitvoeren In de loop van de middag gaan we naar de recreatie ruimte van de kampeerboer, hier kunnen de digitale fotografen hun foto's via een beamer projecteren.
Op deze mannier kunnen we iedere gemaakte foto van commentaar voorzien, waar je in de toekomst op kan letten.
De zaterdag avond brengen we door met een paar dialezingen, natuurlijk uit het eigen deelnemersgroepje.
Op zondag gaat iedereen weer zij eigen weg.

Wat moet ik meenemen?
Het liefst een digitale camera, voldoende geheugen en batterijen/accupacks. Een digitale camera is voor het direct kunnen beoordelen het makkelijkst.
Voor het bekijken is een laptop met kaartlezer en een beamer aanwezig.
Voor je maaltijden dien je zelf te zorgen.

Hoe kan ik me in inschrijven?
De inschrijving is een feit zodra het cursusgeld is ontvangen op onze rekening.
Je dient 25 euro over te maken naar rekeningnummer 6991722 van de Wereldfietser te Amsterdam o.v.v. Fotografie cursus.
Kosteloos opzeggen kan tot ??n maand voor de aanvang van de cursus.
Te laat opzeggen is dus zonde van de 25 euro.

Algemene informatie en inschrijving:
John Telleman, john@wereldfietser.nl
Telefoon: 06 48173931

Hi John,
Mocht je geen digitale camera hebben, maar wel interesse in de fotocursus, kan je dan ook deelnemen?
Groet,
Rena :wink:

Hoi Rena,

Natuurlijk kan je meedoen met een niet digitale camera.
Het is alleen jammer dat de beoordeling door de fotograaf een stukje lastiger is. De fotografie opdrachten in en rond Amerongen hebben in principe minder zin omdat je de directe feedback niet hebt.
Je kan dit ondervangen door je fotoarchief door te spitten, en de foto's waar jij je vragen bij hebt, mee te nemen.

In zo'n weekend waar in veel gefotografeerd wordt, en er veel over gepraat wordt, kan je naar mening alleen al door te kijken en te luisteren veel leren.
Beter goed gejat dan slecht verzonnen!!!

Groeten, John.

Hi John,
Goed, dan meldt ik me bij deze aan!!!
Groet,

ps: Zal wel officieel via jou mailadres moeten zeker?! Zal ik doen...

jammer dat het pas in september is.. naja.. onderweg naar china zal ik waarschijnlijk genoeg tijd hebben om te oefenen.. ;)

Hi Eelco,
Ik heb me aangemeldt voor je mailinglist, maar vraag me af of dat gelukt is. Laat je het nog even weten?
Groet,

Hoi Rena,

Volgens mij sta je er op hoor!

groetjes,

Eelco