Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aantal kilometers rondje den Bosch - Forum Wereldfietser

Aantal kilometers rondje den Bosch

Hallo fietsers "rondje den Bosch" ,

De rondjes vind ik leuk, heb er een aantal meegefietst. Ik constateer dat de rondjes steeds langer worden, voor mij te lang. 60 km Vind ik prima, bij meer vind ik het niet meer leuk en wordt het voor mij een " prestatietocht" en haak ik af.

Graag jullie reactie!

Met vriendelijke groet,
An Lambers
An,

Ik benader je even met een privé bericht aangezien de tocht van eind november deels door mij wordt georganiseerd.

Na overleg post ik hier meer.

Gr,
Raoul
Ik kan hier wel in meegaan: eerder vertrekken hoeft niet te betekenen dat de tocht langer moet worden denk ik. Anders zou het een optie zijn om de route zo te plannen dat er een afsteek kan worden gemaakt voor het appeltaartdeel van de groep (waarbij ik mezelf ook reken). Al krijg je dan misschien wel twee kleine groepjes.

Een ander punt van aandacht is het tempo: bij de laatste rit die ik mee fietste lag de snelheid de laatste kilometers boven de 30 km/u. Ik begreep de reden daarvoor wel maar voor mij was dat te snel.
Beste Fietsers,

Bij het uitstippelen van de route van eind november zal ik rekening houden met een tocht van 60 km.

Wat betreft het tempo, dat blijft naar mijn mening een lastig punt. Er zullen altijd wel groepjes ontstaan. Bij mij is het wel zo, als ik rekening moet houden met de ander qua tempo. Dan heb ik graag dat de ander aangeeft rond welke snelheid ik moet gaan zitten. bijvoorbeeld 23 km/u, met een getal kan ik meer dan dat er geroepen wordt let op het tempo.

Gr,
Raoul
Het "rondje s-Hertogenbosch" voor januari 2015 is uitgewerkt.

De route is 68 km, mocht dit te ver zijn, laat wat weten dan kan ik nog wat aanpassen.
Hoi,

Van horen zeggen zijn er in het verleden al eens meer vragen geweest rondom tempo. Waar men niet uit kwam.

De tip van Arno, dat er een afsplitsing is. Was mij niet bekend. In de toekomst hou ik daar graag rekening mee. Misschien kunnen de moderators van dit forum een concept beschrijven waar nieuwkomers kunnen lezen hoe dat er normaal aan toe gaat.

Voor mezelf is het een bewuste keuze dat ik op en neer van Best naar 's-Hertogenbosch fiets. Ongeachte hoelang de route is die door iemand wordt uitgestippeld. Voor mij komt er altijd 48 km bij. (Hier hoeft niemand rekening mee te houden, aangezien er ook treinen rijden.)

Ik let op mijn suikerspiegel (en heb ik een allergie voor dextrose en glucosestroop), vaak kijk ik om mij heen hoe anderen met hun suikerspiegel omgaan tijdens het fietsen. Ik heb een moment gehad waarbij iemand even geen put meer hadden. Graag wil ik de tip meegeven let op hoe vaak je drinkt (bij mij is het siroop met water) en/of eet.

Het voorstel van Arno lijkt mij de beste. Een route met een shortcut, om zo als groep toch te kunnen optrekken. Twee losse routes lijkt mij in iedere geval geen optie.

Gr
Raoul