Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overschoenen - Forum Wereldfietser

Overschoenen

Ik heb goede fietsen, helmen, verlichting, kleren, handschoenen, mutsen en schoenen, maar ik heb geen goede overschoenen.
Vandaar is de vraag. Welke overschoenen?
Gebruik
- 90..95% woon werkverkeer – 2x33km
- soms weekendje met de racefiets. Max 1 keer/yaar
- met strak fietsbroek.

Eisen.
- makkelijk aan een uit-hallen
- waterstotend is voldoende. Ik heb winterschoenen van goretex en standaard zomerschoenen.
- Ik wil liever elastisch – lekker strak. Ik trap door met 85-95rpm en snelheiden boven de 30km/h
- makelijk afstellen – Ik heb dikker kuitspieren, dus alweer elastisch
- robuust – robuustheid gaat niet samen met elasticiteit.
- budget tot 50..60euro
Alvast bedankt,
Miro
heb je mischien wat aan de Vaude overschoenen
persoonlijk heb ik meerdere soorten overschoenen. wanneer de weg n beetje nat is dan liever belgian booties, wanneer het echt nat is dan zijn neopreen overschoen fijner omdat die waterdicht zijn en isoleren.
dikte neopreen afhankelijk van temperatuur ...
hey,

ik heb ook een aantal overschoenen geprobeerd in verschillende prijscategorieen

mijn ervaring:

zeer belangrijk dat de overschoen nauwsluitend past aan je schoen (los van budget)
indien te groot/ lang wordt de overschoen een schepje dat water schept van het water op het wegdek en nadien het water distribueert in je schoen

dus ok indien 100% passend rondom je schoen (of schoen moet al waterafstotend zijn) ok voor 30 km in gietende regen, nadien problemen omwille waterinsijpeling van vanonder
Als overschoen vind ik de Bike Gaiter Short van Vaude erg goed.
Maar waterdichte sokken vind ik nog fijner. Al werkt dat niet zo handig bij woon- werkverkeer als je geen extra paar schoenen bij je hebt.
Eric, Ben,Jan en Jan, bedankt voor jullie reactie.

Ik ben beginner in de gebied van overschoenen. Ik wist niet dat zo vel verschillende type overschoenen bestaan.
Zoals ik begreep er zijn 3 hooftippen
1. Lycra overschoenen – puur voor aerodynamics. Gebruiken bij TT race
2. Beglian booties – tegen koud, modder en ietje nat – Gebruiken wanneer de weg is nat maar regent niet veel.
3. Rain covershoes – gebruiken bij regen
4. Neoprene – Is dit niet overdreven voor Hollandse zacht winter?

Is dit correct? Heb ik goed begrepen?

Ik heb nog meer vragen :-)

1. Waar kan ik een goede winkel in NL vinden? Ik begreep dat juiste maat is essentieel en ik kan niet via Internet iets kopen.

2. Welke meerk belgian booties moet ik kiezen?
3. Kan ik belgian bootie over normaal /non-click/ schoenen hebben? Is de bootie breed genoeg?
UIteindelijk is Endura MT500 geworden

http://www.endurasport.com/products/?ProductID=205