Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het antwoord op Boudewijn de Groots vraag... - Forum Wereldfietser

Het antwoord op Boudewijn de Groots vraag...

... ga ik vanmiddag voor mezelf beantwoorden. Dan zullen we wel eens zien hoe sterk die eenzame fietser is :D !

18 km pal tegen de wind in. Bring it on!
Toch wel op Texel he. :lol:
Aan de kust... geen Texel, maar wél aan de kust.

Gaf Boudewijn een locatie in z'n liedje, nee toch?
Och, de afgelopen dagen waaide het ook: 200 km van Texel naar huis wind tegen. Je slaapt er wel lekker op.
Aan een beetje waaien ben ik wel gewend. Wat hebben jullie toch met Texel?!
Vanochtend tussen ca. 7:15 en 8:00 mocht ik terugschakelen naar verzetjes 7 en 6 op de rohloff. En daarna opschakelen naar nummertje 11 en 12 voor het laatste half uurtje. :D Veel plezier (alvast)!
Vervelende is dat de wind gaat draaien... vanmorgen tegen, straks wéér! Da's niet eerlijk!

Maar wel gaaf :lol: .
Boudewijn De Groot - De eenzame fietser

Hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind
Zichzelf een weg baant

Hoe zelfbewust de voetbalspeler die voor de ogen van het publiek de wedstrijd wint
Zich kampioen waant

Hoe lang ver genoeg de zakenman zonder mededogen die concurrent verslagen vindt
Zelf haast failliet gaat

En ik zit hier tevreden met die kleine op mijn schoot
De zon schijnt er is geen reden
Met rotweer en de harde wind
Te gaan fietsen met dat kind

Als hij maar geen voetballer wordt
Ze schoppen hem misschien half dooood

Als hij maar geen voetballer wordt
Ze schoppen hem misschien half dooood

Maar liever dat nog
Dan het bord voor zijn kop
Van de zakenman
Want daar wordt hij alleen maar slechter van

10 keer!
Boudewijn zijn zoon is ook muzikant en ze treden samen op. Een erg leuk optreden mag ik wel zeggen.
@Travelmaster: Hier misschien wel gaaf, maar als je al dagenlang door een woestijn fietst en met niet meer dan zo'n 7 km/u vooruit komt bij een zicht van 100m (1% van wat het daarvóór was, zeg maar een zandstorm), begint het toch erg vervelend te worden... :wink:
@Robertjan: maar je hebt dan wél vakantie :lol: !

Het viel mee, overigens, er was niks heroïsch aan, gisteren. Wind van zij, af en toe een flinke plaagstoot (van 25 km/u ineens naar 8 km/u) en droog.

De rit naar kantoor vanmorgen was spannender in het donker met alle losse takken op de weg. Maar óók weer wind van zij, en droog. Ach, 't kon slechter.
Travelmaster schreef:Ach, 't kon slechter.
Dat is dus het antwoord. Nuchtere Hollander. :wink:
Ave Gone schreef:
Travelmaster schreef:Ach, 't kon slechter.
Dat is dus het antwoord. Nuchtere Hollander. :wink:
:P Dat ben ik in een notendopje.