Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik geloof best dat zoiets universeel inzetbaar is maar ...... zo'n redelijk lang ding op de fiets .... heb ik mijn twijfels over mbt bevestigen.CapoJan schreef:Dit is nogal universeel toepasbaar en betaalbaar: http://fibreflare.com/
Dat is een nogal belangrijke aanvulling. Was helemaal niet vermeld in je initiële vraagEd kettingvet schreef: Ik verwacht van voor-verlichting dat deze mij zowel goed laat zien alsook dat ik goed gezien word.
En welke fabrikant komt dan "in zicht"?Ave Gone schreef:Dat betekent nog niet dat een en ander niet te combineren zou zijn. Het is immers niet heel irritant om een zak/hoofdlamp te hebben met een bundelvorm van een fietslamp.
Het vereist wel een fabrikant die serieus meedenkt.
Toch niet. Als de lichtbundel goed is afgetopt en het licht correct is afgesteld hoeft zelf een behoorlijk sterk licht niet verblindend te werken voor tegenliggers. Vaak is de afstelling wel millimeterwerk en te veel fietsers letten daar dus te weinig op of houden enkel rekening met wat ze zelf ervaren met hun verlichting.Ed kettingvet schreef: Ik denk dat zowat elke led fietsverlichting met hoge lichtopbrengst dit (probleem) heeft.
De auto's komende van de andere richting verblinden mij ook vaak, maar ik heb ze dan wel van (erg) ver zien aan komen rijden.
Heb je dat ook als je rechts van de rijbaan rijdt of enkel als je op een tweerichtingsfietspad aan de linkerzijde rijdt?Ed kettingvet schreef: De auto's komende van de andere richting verblinden mij ook vaak, maar ik heb ze dan wel van (erg) ver zien aan komen rijden.
Omdat ik nog steeds denk regelmatig een bak licht nodig te hebben blijft de Lezyne Deca Drive mijn interesse wekken, echter, batterij autonomie en prijskaartje vind ik toch wel negatieve punten.Wim schreef:Zeker, de Ixon IQ premium heeft dezelfde led en dezelfde IQ2 reflector. Hetzelfde geldt als ik het goed begrijp voor de goedkopere en lichtere Ixon Core, maar dan met een wat kleinere lichtopbrengst (50 lux ipv 80 lux op vol vermogen) vanwege een vermoedelijk andere led en een kortere brandduur (3 uur iov 5 uur voluit) vanwege een andere accu. De Ixon Core hee een ingebouwde usb oplaadbare accu, terwijl de Premium lose verwisselbare oplaadbare AA batterijen gebruikt (daarvan kun je er dus extra meenemen). Let bij die grote Ixon op dat je de nieuwe premium krijgt, en niet de oude.