Additionally, paste this code immediately after the opening tag: slaapzak maat - Forum Wereldfietser

slaapzak maat

Hallo

Ik kreeg net mijn op marktplaats gekochte slaapzak binnen.

Het is een Lowland serai 2 van ganzendons

Het probleem is alleen dat de man schreef dat deze 230x80 is, maar nu blijkt deze 215x75 te zijn. Ik ben 185 cm en pas er net in.

Is dat voldoende of moet je meer ruimte hebben.

Mario
Is je net gekochte Robens groter?
Die was ook te klein.

mario
supermario schreef: Het probleem is alleen dat de man schreef dat deze 230x80 is, maar nu blijkt deze 215x75 te zijn. Ik ben 185 cm en pas er net in.

Is dat voldoende of moet je meer ruimte hebben.
Op die vraag kan enkel jij een antwoord geven. Pas je er in zonder het gevoel te krap te zitten (in lengte en breedte)? En kan je ook de kap comfortabel gebruiken en voldoende sluiten zonder het gevoel je niet voldoende te kunnen uitrekken?

Als dat allemaal kan, dan is er geen probleem. Een slaapzak hoeft immers zeker niet groter te zijn dan comfortabel voelt. Extra ruimte zorgt niet voor betere isolatie, integendeel.

Waar het is misgelopen weet ik niet, maar blijkbaar zijn er van dat type slaapzak twee afmetingen te koop, namelijk 230x80 cm en 215x75 cm.

Renaat
Het ligt er puur aan wat je zelf fijn vind. Krapper is beter qua warmte. Ik kan daar echter zelf slecht tegen. Ik heb dus zelf een wat te grote slaapzak aangezien ik me daar fijner in voel. (en dan kan ik wat kostbaarheden aan het voeteneind stoppen). Het gaat er dus puur om wat je zelf lekker vind slapen
Ik ben ongeveer even lang maar 75 vind ik niet fijn ( al heeft dat weinig met lengte te maken)
Kleinere slaapzakken zijn ook lichter, dat is ook een voordeel.
Of je er lekker in ligt kun je alleen zelf bepalen.
Misschien wel even naar Marktplaats mailen dat de man je iets anders heeft geleverd dan wat hij je verkocht heeft. Volgende week heeft hij iets anders in de aanbieding en trappen wij erin.
Ik heb hem gisteren gemailt en hij vertelde mij dat hij een vergissing heeft gemaakt. Vind ik raar, want de maat staat duidelijk op de stuffzak.

Hij adverteerde met nieuw met een mooi plaatje, maar gisteren vertelde hij mij plotseling dat de zak een jaar oud is en slechts een week gebruikt in de bergen, maar dat hij liever een zak heeft die tot min 10 gaat.

Hij gaf zijn adres om de zak terug te sturen en beloofde om nog dezelfde avond het geld terug te storten, maar tot nu aan toe nog niks ontvangen.

Hij vertelde ook nog dat hij vroeger was opgelicht.

Mario
Lennart-Tampico schreef:Het ligt er puur aan wat je zelf fijn vind. Krapper is beter qua warmte.
krapper is beter qua warmte, maar als het zo krap is dat lichaamsdelen (bijvoorbeeld de voeten) strak tegen de binnentijk aanliggen, dan wordt het dons of kunststof geplet waardoor de isolatie juist niet meer goed functioneert.

Hans
Een patstelling. Hier is geen gemakkelijke oplossing voor: beiden willen niet als eerste over de brug komen. Als het niet te ver is bel hem dan op, ga er naar toe en praat het uit.
Ave Gone schreef:Een patstelling. Hier is geen gemakkelijke oplossing voor: beiden willen niet als eerste over de brug komen. Als het niet te ver is bel hem dan op, ga er naar toe en praat het uit.
Dat weet je toch niet? Mario geeft niet aan of er is afgesproken dat de zak pas na terugbetaling geretourneerd hoeft te worden. Misschien verwachtte de verkoper eerst wel bewijs dat de zak op de post is.
Het probleem is opgelost. De man mailde mij dat hij heeft moeten werken tot 03:00.

Verder bood hij zijn excuses aan en heb ik net mijn geld terug gehad.

Mario
Zo zie je maar; er zijn nog eerlijke mensen, ook op marktplaats. Zelf even contact opnemen met de verkoper kan beter werken dan gelijk hysterisch gedrag vertonen en de verkoper bij de marktplaats moderators als oplichter bestempelen.
Succes met de verdere zoektocht!
Dirk
Iceman

1) ik vertoon geen hysterisch gedrag en

2) Ik heb die man nergens van beschuldigd.

Ik schreef alleen dat zijn verhaal geplaats bij de slaapzak niet strookte met de waarheid.

Mario
Volgens mij begrijp je me verkeerd, Supermario. Ik bedoelde dat dit op een mooie manier is opgelost door jou en verkoper. En dat het dus niet nodig is geweest om de verkoper als verdacht te melden bij marktplaats, zoals in een eerdere reactie werd geopperd. Positief bedoeld dus :)
Dirk
Sorry dat ik je verkeert begreep.

Bedankt voor het compliment.

Ik heb de man ook bedankt voor het feit dat hij zonder problemen de zak weer terug nam.

Hij had ook kunnen zeggen zoek het maar uit.

mario
Goede berichten: mooi!