Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Patagonie. Hotels? - Forum Wereldfietser

Patagonie. Hotels?

Hallo. Ik wil heel graag van noord-Zuid Amerika fietsen naar Ushuaia in Zuid Argentinie. Nou heb ik reeds een deel van de route gefietst, Peru, daar zijn in elk geval voldoende hotels. Maar hoe zit dat in het zuidelijke deel van Argentinie? Ik heb niet zo'n zin om in een tentje te slapen :-). Op de kaart te zien is er iedere 100 a 150km wel een hotel. Maar misschien zitten die altijd bomvol. Iemand ervaring met hotels daar?

[Moderator]Verplaatst naar juiste rubriek [/moderator]
Geen ervaring met de lokale hotels daar.

Maar gezien je internet ter beschikking hebt kun je naar http://maps.google.com gaan. Zoom in op een stad waar je een hotel zoekt en type in de search balk hotels in. Daar kun je al snel contactgegevens en vaak zelfs links naar booking en beschikbaarheid status' vinden.

Ook via http://www.booking.com kun je een groot aantal hotels en hostels wereldwijd vinden. Het enige wat je dient te weten is een locatie naam. Wederom met beschikbaarheid check en mogelijkheid tot direct reserveren indien wenselijk.

De echt kleine hotels in kleinere locaties zullen hier mogelijk ontbreken. Maar met een oppervlakte van meer dan 100x Nederland is het daarvoor mogelijk makkelijker voor anderen je iets aan te raden indien je aan kan geven in welke locaties je verwacht te overnachten :).
Dat is een beetje het issue. In de steden voorzie ik geen probleem, maar 280 kilometer fietsen op 1 dag daar is toch wat veel om van stad naar stad te komen. Ik heb Google maps er al bijgehad, soms zie ik nog iets van een hostel, maar soms ook heel veel leegte. Tja, en je kan het niet hebben in the middle of nowhere te stranden. Denk dat ik eerst maar eens een uitgebreide kaart ga kopen, en een lonely planet of zo. Misschien een beter begin dan googelen.
Sandra, in Patagonia zijn de afstanden erg groot en zul je niet elke 80-100km een ho(s)tel vinden.
Maar waarom niet kamperen? Het is geweldig om je tentje in het 'niets' op te zetten. Erg veilig ook..., want er is gewoon niks!

Wel proberen een plekje uit de wind te vinden, want die is op z'n zachtst gezegd nogal 'krachtig'.

Dat is trouwens ook een reden waarom je niet altijd lange afstanden kunt fietsen, hoewel als je van N naar Z fietst heb je die veelal in de rug.

Maar, Patagonia is erg groot, waar precies had je in gedachten?
beste Sandra,

ik zou niet graag fietsen in Patagonie zonder de backup van een tentje. Mijn ervaring is dat het soms 2 - 4 dagen duurt eer je weer in de bewoonde wereld bent. Wel zijn er af en toe grote boerderijen/ ranches die onderdak aanbieden, maar dat staat niet altijd bij de weg op een bord aangegeven. Als je via hotels wilt reizen zul je per bus/ pick up truck moeten reizen denk ik..
De mooiste overnachtingen in Patagonië waren de overnachtingen waar we kampeerden.
Het is magisch om daar te kamperen. Prachtig naast een meer, of bij een rivier (niet te dichtbij!). Je poedeltje af in je nakie en haalt water voor een bakkie thee of koffie.
Het duurt lang voordat het donker wordt, dus je hebt alle tijd om te genieten van een langzame zonsondergang op de pampa.

(en heus, ik ben echt geen die-hard kampeerder, want een warme douche en zacht bed vind ik ook wel erg fijn)

Afbeelding

Afbeelding
Net als de rest van zuid-amerika heeft elk zichzelf respecterend dorpje een hospedaje of meer. Al was het maar om doorkomende truckers te slapen te leggen. Tenzij in toeritische trekpleisters hoef je geen grote drukte te verwachten.

De dorpen kunnen wel erg ver uit elkaar liggen. Zoals iemand al zei is dit wel ruig gebied, en het voordeel daaraan is dat mensen je niet zo maar gaan wegsturen. Maar dat geeft natuurlijk geen garantie op comfort.

Wil je niet kamperen, voorzie dan alleszins een bivakzak om snertweer te kunnen uitzitten, want veel beschutting is er niet in de pampa's en als je 4 km/u haalt tegen de wind in, dan kom je niet ver.