Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Osmand en Android 4,4 - Forum Wereldfietser

Osmand en Android 4,4

Na aanschaf van een nieuwe Smartphone, onmiddellijk Osmand geïnstalleerd. Maar dan liep het fout, ik kon geen tracks in de map zetten. Die stond ergens in de map 'Android' met net.osmand. Na enkele dagen kwam de vroeger 'Osmand' map tevoorschijn en kon ik tracks inzetten. Ik vond geen oplossing om dit op de externe SD te zetten, maar kom, op mijn 4GB intern geheugen kunnen nog wat tracks geplaatst worden. Registreren van een track lukt echter niet! Al drie maal gedaan, maar ze verschijnen nergens in een map. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Misschien kun je je vraag over die Android app beter op het OsmAnd forum stellen.
Op het OSMAND forum zal vast iets staan maar het probleem zit in Android 4.4.
De tracks moeten in het ROM geheugen van de smartphone staan (SD 0). In de instellingen van OSMAND moet het pad naar de betreffende directory worden ingesteld. En om het extra lastig te maken is dat pad per merk en soms per type telefoon verschillend. Google op je telefoon en OSMAND voor de juiste instellingen.

Frank

ND

Bedankt Frank zal het proberen. Het is wel een zeer raar probleem, en er schijnen in de forum(s) weinig OSMAND gebruikers met Android 4,4 te zitten.
Theo-osmand schreef:...er schijnen in de forum(s) weinig OSMAND gebruikers met Android 4,4 te zitten.
Er staan anders al 36 hits op Android 4.4 in de link die ik gaf, waaronder de oplossing van jouw probleem...
Het zal wel aan mijn gebrekkig kennis van het Engels liggen, maar zover ik begrijp heb ik alles wat daar staat al geprobeerd en niets lukt! Ik hoopte dat hier een Nederlandstalige zat die het probleem al had opgelost. Mijn Smartphone is een LG L90.
Men vind veel over Samsung, maar over LG vond ik enkel dat het compatibel is met Osmand. Wat voor mij het moeilijkste te begrijpen is dat ik wel 'tracks' in de tracks map kan zetten en ze dan gebruiken, maar dat, wanneer ik een track wil registreren (zelf maken) die niet wordt weggeschreven. Ik heb dat met mijn vorige Smartphone met een lagere Android (weet niet meer hoeveel) tientallen malen gedaan!
Ik werk toch al anderhalf jaar zeer intens met Osmand.
Theo-osmand schreef:Het zal wel aan mijn gebrekkig kennis van het Engels liggen, maar zover ik begrijp heb ik alles wat daar staat al geprobeerd en niets lukt! Ik hoopte dat hier een Nederlandstalige zat die het probleem al had opgelost. Mijn Smartphone is een LG L90.
Men vind veel over Samsung, maar over LG vond ik enkel dat het compatibel is met Osmand. Wat voor mij het moeilijkste te begrijpen is dat ik wel 'tracks' in de tracks map kan zetten en ze dan gebruiken, maar dat, wanneer ik een track wil registreren (zelf maken) die niet wordt weggeschreven. Ik heb dat met mijn vorige Smartphone met een lagere Android (weet niet meer hoeveel) tientallen malen gedaan!
Tracks maken met OSMAND en die opslaan voor later gebruik heb ik niet geprobeerd, maar ik vermoed dat ze toch stiekum worden weggeschreven naar een andere directory dan waar het programma ze zoekt. Zal het binnenkort eens proberen.
Frank
Theo-osmand schreef:Het zal wel aan mijn gebrekkig kennis van het Engels liggen, maar zover ik begrijp heb ik alles wat daar staat al geprobeerd en niets lukt! Ik hoopte dat hier een Nederlandstalige zat die het probleem al had opgelost. Mijn Smartphone is een LG L90.
Als ik je goed begrijp heb je Osmand zo ingesteld dat je track registreert maar zie je ze niet terug. Ik heb geen Kitkat (4.4) maar in de nightly builds die ik gebruik zit er in de map track een submap met de naam "rec" . Daarin staan bij mij de opgenomen tracks. Ontbreekt zo'n map met inhoud dus bij jou?
Inderdaad, zo'n map ontbreekt. Zal ze er eens inzetten en zien wat het resultaat is. Ik heb dat gedaan en dat lukt. Dus behalve dat ik het niet op externe SD kan, loopt Osmand nu goed. Bedankt