Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Als je niet veel kaas hebt gegeten van techniek is deze ingreep toch niet zo simpel.Marco Meijerink schreef:9 van de 10 keer zit het probleem gewoon in de kabels, net als andere versnellingssystemen.
Ik vervang een keer per jaar de kabels en dan gaat het schakelen altijd goed. Vervangen van de kabels van een Rohloff systeem is niet bijster ingewikkeld en kost hooguit een half uurje.
Ha ha. De winkel ("fietsvoorreis") wist mij te adviseren dat de nieuwe grip qua vorm juist MINDER goed is dan de oude, of in ieder geval niet beter. Dat advies geven ze niet zomaar, want ze kunnen aan mij verdienen. Ik vermoed dat het vaak toch echt aan de kabel (vuil, kapot) ligt.bodhi schreef:mijn fiets met rohloff is ook ongeveer zo oud en heeft het zelfde probleem
er is al eerder een topic over geweest geloof ik
maar volgens mij is het niet de kabels
maar is het het rubber van de draaischakelaar die als hij nat is door je handen glijd en je geen grip heb ,waardoor je meer moet knijpen of een handschoentje aan moet om toch grip te hebben
ik denk dan ook dat het vervangen van de rubberen draaischakelaar het probleem op lost
rohloff heeft ook al weer een nieuwere draaigrip in de collectie
dat zal wel niet voor niks zijn
ik had misschien wel moeten melden dat hij dat vanaf het begin al heeft gedaan met regenbodhi schreef:
mijn fiets met rohloff is ook ongeveer zo oud en heeft het zelfde probleem
er is al eerder een topic over geweest geloof ik
maar volgens mij is het niet de kabels
maar is het het rubber van de draaischakelaar die als hij nat is door je handen glijd en je geen grip heb ,waardoor je meer moet knijpen of een handschoentje aan moet om toch grip te hebben
ik denk dan ook dat het vervangen van de rubberen draaischakelaar het probleem op lost
rohloff heeft ook al weer een nieuwere draaigrip in de collectie
dat zal wel niet voor niks zijn
Ha ha. De winkel ("fietsvoorreis") wist mij te adviseren dat de nieuwe grip qua vorm juist MINDER goed is dan de oude, of in ieder geval niet beter. Dat advies geven ze niet zomaar, want ze kunnen aan mij verdienen. Ik vermoed dat het vaak toch echt aan