Wat te doen als je al vele jaren fietst en graag lange reizen maakt ,maar dat je merkt dat je een beperking hebt waardoor het allemaal wat minder wordt.Dan koop je een E Bike .Eentje die pretendeert geschikt te zijn voor fietsreizen ,bagagerekje vol.Lekker toeren over, en door berg en dal en wat je gewend bent.En je neemt afscheid van je Santos Travelite omdat je ergens, een gedeelte van, die € 6000 vandaan moet halen .
Ik heb nu een Power Rohler en heb inmiddels 1800 km gefietst met deze Ebike. In ruim 4 weken tijd. Had hiervoor een Santos Travelite met Gates en Rohloff. Motivatie voor de aankoop van de PS : een toegenomen fysieke beperking en toch mijn "ding" willen doen .Te weten ; fietsreizen met bagage en lange dag-etappes. Conclusie na 4 weken :
Met eigen gewicht van 102 kg en 25 kg bagage is de reikwijdte van de PR beperkt.Met tegenwind ,klimmetjes,en fietspaden met gravel,schelpenpaadjes en bospaden kom je 70/80 km ver op Eco.
Zonder bagage ,met asfalt en windstil kom je 110 km ver.
Schakel je een tandje bij ,b.v de Tourstand dan is het snel veel minder.Mijn ervaring is dat de PR ,op ecostand en bagage niet lichter fietst dan een Santos Travelite.Het enige winstpunt is dat je bij tegenwind en/of klimmetje iets meer steun hebt.
Nadeel is de lawaaierige Boschmotor ( jengelt maar door) en de piepende schijfrem van de Idworx PR,bij natte omstandigheden .Maar voor de rest heb je voor € 6000 een heel strak frame.Zo strak dat je bij elke hobbel perfecte kuiltjes maakt in je Brooks zadel.Is deze E Bike de moeite waard .?
Je koopt een berg chique onderdelen en de 'beleving" van een echte Idworx. Heimwee naar mijn Santos .Ja !
Is die Idworx PR geschikt voor Vakantiefietsers en Globetrotters.
Als je per dag 70 km doet,het een beetje vlak houdt, licht reist, en gretig gebruik maakt van de stopcontacten onderweg kom je er wel.
Maar mijn ervaring is dat je veel geld uitgeeft voor een opgepimpte E Bike.
En dat wil ik toch even kwijt
Ik heb nu een Power Rohler en heb inmiddels 1800 km gefietst met deze Ebike. In ruim 4 weken tijd. Had hiervoor een Santos Travelite met Gates en Rohloff. Motivatie voor de aankoop van de PS : een toegenomen fysieke beperking en toch mijn "ding" willen doen .Te weten ; fietsreizen met bagage en lange dag-etappes. Conclusie na 4 weken :
Met eigen gewicht van 102 kg en 25 kg bagage is de reikwijdte van de PR beperkt.Met tegenwind ,klimmetjes,en fietspaden met gravel,schelpenpaadjes en bospaden kom je 70/80 km ver op Eco.
Zonder bagage ,met asfalt en windstil kom je 110 km ver.
Schakel je een tandje bij ,b.v de Tourstand dan is het snel veel minder.Mijn ervaring is dat de PR ,op ecostand en bagage niet lichter fietst dan een Santos Travelite.Het enige winstpunt is dat je bij tegenwind en/of klimmetje iets meer steun hebt.
Nadeel is de lawaaierige Boschmotor ( jengelt maar door) en de piepende schijfrem van de Idworx PR,bij natte omstandigheden .Maar voor de rest heb je voor € 6000 een heel strak frame.Zo strak dat je bij elke hobbel perfecte kuiltjes maakt in je Brooks zadel.Is deze E Bike de moeite waard .?
Je koopt een berg chique onderdelen en de 'beleving" van een echte Idworx. Heimwee naar mijn Santos .Ja !
Is die Idworx PR geschikt voor Vakantiefietsers en Globetrotters.
Als je per dag 70 km doet,het een beetje vlak houdt, licht reist, en gretig gebruik maakt van de stopcontacten onderweg kom je er wel.
Maar mijn ervaring is dat je veel geld uitgeeft voor een opgepimpte E Bike.
En dat wil ik toch even kwijt