Voor alleen water koken (thee, soepje ) had ik sinds twee jaareen MSR Superly Een aardig brandertje voor dat doel. miste alleen wel een windscherm en een drpoot voor de stevigheid. weet niet of hij snel is 0,5 liter water duurt 7,5min (zonder windscherm) echter de ervaring leert mij dat ikwil uitbreiden en misschien beter naar iets anders kan uitkijken.
Wat zoek ik nu, een systeem waarmee ik ook eenvoudig een (avond)maaltje (rijst, pasta, omelet ) kan bereiden voor twee personen zonder dat we elke avond van de plaatselijke restaurants gebruik moeten maken.
Ik zal hem voornamelijk gebruiken tijdens (meerdaagse) tochtjes in de Benelux en omstreken. langer of verder weg is niet aan de order. Na tig uren op het forum en elders gelezen te hebben, kom ik een beetje uit bij twee mogelijkheden,
een eenvoudig en compleet systeem incl. setje pannen en niet te duur. voor 100 euro kan ik klaar zijn.
waarbij indien gewenst ombouw naar een gasbrander of multifuel mogelijk is. (tenminste als ik daar reden toe heb)
de Trangia 25-7.Ultralight Hardanodized. Stove with ultralight aluminium windshield,
2 saucepans, 1.75 and 1.5 litre,
1 frypan, 22 cm in ultralight hardanodized aluminium.
Weight 845 g.
de ander is een Whisperplite van MSR.
Nadeel hier is dat ik dan ook nog extra een pannenset bij moet hebben.
om compleet te zijn en dus een stuk duurder.
ik zou voor nu dus de Trianga set willen kiezen,
is er iets nog waar ik rekening mee moet houden?
Wat zoek ik nu, een systeem waarmee ik ook eenvoudig een (avond)maaltje (rijst, pasta, omelet ) kan bereiden voor twee personen zonder dat we elke avond van de plaatselijke restaurants gebruik moeten maken.
Ik zal hem voornamelijk gebruiken tijdens (meerdaagse) tochtjes in de Benelux en omstreken. langer of verder weg is niet aan de order. Na tig uren op het forum en elders gelezen te hebben, kom ik een beetje uit bij twee mogelijkheden,
een eenvoudig en compleet systeem incl. setje pannen en niet te duur. voor 100 euro kan ik klaar zijn.
waarbij indien gewenst ombouw naar een gasbrander of multifuel mogelijk is. (tenminste als ik daar reden toe heb)
de Trangia 25-7.Ultralight Hardanodized. Stove with ultralight aluminium windshield,
2 saucepans, 1.75 and 1.5 litre,
1 frypan, 22 cm in ultralight hardanodized aluminium.
Weight 845 g.
de ander is een Whisperplite van MSR.
Nadeel hier is dat ik dan ook nog extra een pannenset bij moet hebben.
om compleet te zijn en dus een stuk duurder.
ik zou voor nu dus de Trianga set willen kiezen,
is er iets nog waar ik rekening mee moet houden?