Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies gevraagd nieuwe fietsloop schoenen - Forum Wereldfietser

Advies gevraagd nieuwe fietsloop schoenen

Beste iedereen,

Ik heb nieuwe fietsloop schoenen nodig (met SPD) omdat mijn oude schoenen versleten zijn. Ik had Vaude schoenen (MTB Trailhead: http://www.rose.nl/artikel/vaude-mtb-al ... tAodKygAXw) en die bevielen erg goed, maar zijn helaas niet meer leverbaar (of alleen in hele kleine maten).

Heeft iemand suggesties voor mij?
Ik heb liever geen Shimano's en vind een klittenband voor de veters ook erg prettig. Laag model.

Thanks
Ik heb voor afgelopen zomer de Shimano SH-CT70 aangeschaft. Zelfde prijscategorie. Goede kwaliteit, fietsten én liepen zeer comfortabel. Voor veters inderdaad een klittenbandsluiting. Als ik een dag ergens rondliep zonder te fietsen, was het eenvoudig op de SPD weer te vervangen door de rubber inlay. Na 4 weken fietsen zagen ze er nog erg goed uit. Zijn sportief, maar ook netjes genoeg om een restaurant mee binnen te lopen.

Loop je er met SPD/plaatjes mee, dan voel je die af en toe licht licht knerpen over de ondergrond. Ik wist dat van tevoren maar het is me uiteindelijk meegevallen. Omstanders horen het niet.

Ik heb altijd maat 45, had oorspronkelijk ook maat 45 besteld maar die viel echt te klein uit. Maat 46 zat uitstekend. Mocht je die maat hebben en je bent in de buurt van Hliversum zijn, kun je ze gerust een keer uitproberen.
Ik vind de leest/het voetbed van Shimano ongeschikt voor mijn voet en kwam uit bij Specialized Tahoe (Sport). Sluit met een combinatie van veter en klittenband. Kleur is zwart met grijze accenten, alhoewel er modeljaren zijn waarin ook een bruine variant werd aangeboden. Grootst verkrijgbare maat is 48, meen ik (maar kan dat alles niet verifiëren, want kan de schoen op de NL site van Specialized niet terugvinden). Ik kan er prima op lopen. Prijscategorie is vergelijkbaar.

Naast de Tahoe heb ik ook nog een goed passende Northwave fiets-/loopschoen (met Goretex, waarvan ik eerst dacht dat het prettig was, maar dat ik in gebruik niet zo fijn vind; zie ook deze thread). In de categorie 'All Terrain' zitten enkele schoenen met snelsluitveter én klittenband (ook met draaiknoppen, maar dat is niet mijn ding). Tot en met maat 49 gaan ze. Ook in (regenboog)kleurtjes. Vibram zool, loopt naar mijn idee nog net wat lekkerder dan de Sp. Tahoe, maar de Northwave schoen is ook zwaarder.

Je noemt je schoenmaat niet, maar van de Vaude schoen die je opnoemt, lijkt bike4travel in R'dam de maten 42, 43 en 44 tegen gereduceerde prijs aan te bieden (maar misschien zijn dat juist de kleine maten waar je op doelt; of stuur ik je daarmee richting onbegaanbaar terrein - gezien de animositeit tussen inwoners van 010 en 020? :D).
Specialized heeft precies dat model (zoals Aardvark beschrijft), bij Bever sport. 5 jaar ervaring.
OT:

Ja, ik geloof dat ik ze daar ooit ook zag. Als ik echter nu naar de site van Bever ga en op fietsschoenen zoek of selecteer in het hoofdmenu (http://www.bever.nl/fietsen/fietsschoenen) dan vind ik niets of krijg resp. een "404 Not Found" foutcode terug.

Ik vraag me daardoor wel af of deze winkel fiets-/loopschoenen nog wel in het assortiment heeft of alleen niet via de webshop verkoopt. :?:

Maakt niet uit, ik ging in mijn regio voor Specialized spul toch al naar http://www.moniquesbikeshop.nl. Goed volk daar!
Peter Rodenburg schreef:Beste iedereen,

Ik heb nieuwe fietsloop schoenen nodig (met SPD) omdat mijn oude schoenen versleten zijn. Ik had Vaude schoenen (MTB Trailhead: http://www.rose.nl/artikel/vaude-mtb-al ... tAodKygAXw) en die bevielen erg goed, maar zijn helaas niet meer leverbaar (of alleen in hele kleine maten).
Mwah, zo klein is maat 47 toch niet? :wink: Ik heb zelf de Vaude Breeze, oogt min of meer hetzelfde maar heeft mesh-panelen in het bovenwerk. Ik heb volgens mij Eric weleens met een stapel Vaude-dozen als beursaanbieding ergens zien staan, ga eens passen bij De Vakantiefietser zou ik zeggen... Vaude heeft meer schoenen in het assortiment die op die Trailheads lijken.

Bike4Travel heeft de Trailhead in anthraciet oa. nog in maat 44.

Succes,

Carl
Bij ons zijn nog een paar nieuwe Shimano fietsschoenen veters en klittenband maat 44 vallen klein die nog geheel nieuw zijn en die mag je kopen voor maar 25 euro ze kosten in het voorjaar nog 68?euro aanbieding eentueel kun je ze in Amsterdam op halen.
Bedankt voor de reacties. Heb snel nog een paar Vaude schoenen (maat 44) besteld bij Bike4travel. Bedankt voor de tip.

Bij mijn Shimano-schoenen ging de binnenvoering van de schoen steeds kapot ter plaatse van de hiel. Ik zag dit ook ooit bij een andere fietser, dus dat ligt niet aan mijn voeten.
Misschien dat dat inmiddels verholpen is maar voorlopig even geen Shimano's voor mij.