Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Giant ASPIRO RS 1, is dit een redelijke fiets? - Forum Wereldfietser

Giant ASPIRO RS 1, is dit een redelijke fiets?

Ik moet een nieuwe fiets hebben, met name voor woon/werkverkeer en af en toe eens een fietsvakantie.

Ik zoek een fiets waar gemiddelde snelheden van 25 km/uur mee gefietst worden. Bij voorkeur een fiets met derailleur en V-brakes.

Nu ben ik de afgelopen dagen aan het zoeken geweest, en de beste keuze lijkt mij de Giant ASPIRO RS 1. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze fiets? Is deze aan te raden?

Prijs: 1199 euro. Specificaties:
ALUXX aluminium
VOORVORK
Verend, Monoshock
ONDERDELEN
STUUR
Giant Trekking alu
STUURPEN
Toolless verstelbaar
ZADELPEN
Verend
ZADEL
Selle Royal Freeway
PEDALEN
Giant City sport
AFMONTAGE
SHIFTERS
Shimano Deore LX 30sp
VOORDERAILLEUR
Shimano Deore LX
ACHTERDERAILLEUR
Shimano Deore LX
REMMEN
Shimano Deore LX V
brakes
CRANKSET
Shimano FC
M522
Voor deze prijs lijkt de fiets mij wel goed afgemonteerd, zeker vergeleken met andere bekend merken. Veel onderdelen, bijvoorbeeld de wielen, worden niet gespecificeerd. Ik vraag me dus af of die ook een beetje van redelijke kwaliteit zijn.

Ik weet dat er minder bekende alternatieven zijn die goedkoper zijn, maar ik wil de fiets via een fiscaal gunstige regeling op mijn werk kopen, en dan ben ik afhankelijk van het aanbod van lokale dealers.

Zijn er alternatieven van algemeen verkrijgbare merken die qua prijs/specificatie een alternatief kunnen vormen?
Is dit een redelijke fiets? Het antwoord luidt waarschijnlijk ja, maar voor 1200 euro verlang ik een goede of uitstekende fiets en geen 'redelijke'.
Deze Giant wordt trouwens voor heel wat minder dan 1200 euro aangeboden.
Het is een echte stadsfiets en hij is naar mijn mening niet geschikt voor snelle ritjes tussen huis en werk en ook niet voor vakantietochten. De zithouding is veel te rechtop. Vermoedelijk weegt hij veel. De ongespecificeerde onderdelen boezemen geen vertrouwen in. Kortom, ik zou het niet doen.
Ik ben trouwens niet tegen Giant, want ik heb jarenlang plezier gehad van mijn Giant Expedition.
Voor 1000 euro heb je een behoorlijke fiets aan de VSF T-500 met V-brakes en derailleurversnelling. Ik vermoed een goede koop voor dit bedrag. Voor een nieuwe fiets met 'topspecificaties' betaal je nl. vaak het dubbele. http://www.fahrradmanufaktur.de/katalog ... uct_id=672

Op de VSF website staan ook modellen met alternatieve configuraties (andere remmen, versnellingen etc). Wij hebben hier een T-700 en dat is een prettig solide fiets!

P.S.
Ik zou niet snel een fiets met voorvering kopen tenzij je echt veel en ruig onverhard wilt rijden.
Jan Eleveld schreef:Is dit een redelijke fiets? Het antwoord luidt waarschijnlijk ja, maar voor 1200 euro verlang ik een goede of uitstekende fiets en geen 'redelijke'.
Deze Giant wordt trouwens voor heel wat minder dan 1200 euro aangeboden.
Het is een echte stadsfiets en hij is naar mijn mening niet geschikt voor snelle ritjes tussen huis en werk en ook niet voor vakantietochten. De zithouding is veel te rechtop. Vermoedelijk weegt hij veel. De ongespecificeerde onderdelen boezemen geen vertrouwen in. Kortom, ik zou het niet doen.
Ik ben trouwens niet tegen Giant, want ik heb jarenlang plezier gehad van mijn Giant Expedition.
Hoe kan je eigenlijk zien hoe de zithouding is? Beste lijkt mij testen. Ik ben bij lbs geweest, die zijn wel dealer van giant, maar hebben nauwelijks fietsen staan om te proberen, ze hebben eigenlijk alleen de goedkopere modellen in de winkel staan.

willem.m schreef:Voor 1000 euro heb je een behoorlijke fiets aan de VSF T-500 met V-brakes en derailleurversnelling. Ik vermoed een goede koop voor dit bedrag. Voor een nieuwe fiets met 'topspecificaties' betaal je nl. vaak het dubbele. http://www.fahrradmanufaktur.de/katalog ... uct_id=672

Op de VSF website staan ook modellen met alternatieve configuraties (andere remmen, versnellingen etc). Wij hebben hier een T-700 en dat is een prettig solide fiets!

P.S.
Ik zou niet snel een fiets met voorvering kopen tenzij je echt veel en ruig onverhard wilt rijden.
Ja, VSF heeft inderdaad mooie fietsen, alleen zit er in de wijde omtrek geen fietsenwinkel die hun fietsen verkoopt. Internetaankoop is geen optie omdat ik dan geen gebruik kan maken van de fiscaal gunstige regelgeving via werkgever.
Otis schreef:Ja, VSF heeft inderdaad mooie fietsen, alleen zit er in de wijde omtrek geen fietsenwinkel die hun fietsen verkoopt. Internetaankoop is geen optie omdat ik dan geen gebruik kan maken van de fiscaal gunstige regelgeving via werkgever.
Jammer dat het blijkbaar zo werkt dat je lokale fietsenwinkel een fiets buiten het normale assortiment niet voor je kan bestellen. Persoonlijk zou ik trouwens best een eindje willen rijden/treinen om een mooie fiets te bekijken/bestellen. (Ik laat mijn jaarlijkse onderhoud zelfs 100 km verderop doen :) ). VSF dealers zitten volgens hun eigen website op zo'n 70 km max van elke willekeurige plek in Nederland.
http://www.fahrradmanufaktur.de/nl/inde ... endler.php
willem.m schreef:
Otis schreef:Ja, VSF heeft inderdaad mooie fietsen, alleen zit er in de wijde omtrek geen fietsenwinkel die hun fietsen verkoopt. Internetaankoop is geen optie omdat ik dan geen gebruik kan maken van de fiscaal gunstige regelgeving via werkgever.
Jammer dat het blijkbaar zo werkt dat je lokale fietsenwinkel een fiets buiten het normale assortiment niet voor je kan bestellen. Persoonlijk zou ik trouwens best een eindje willen rijden/treinen om een mooie fiets te bekijken/bestellen. (Ik laat mijn jaarlijkse onderhoud zelfs 100 km verderop doen :) ). VSF dealers zitten volgens hun eigen website op zo'n 70 km max van elke willekeurige plek in Nederland.
http://www.fahrradmanufaktur.de/nl/inde ... endler.php
Dichtstbijzijnde handelaar zit op zo'n 80 kilometer. Omdat ik alleen de beschikking heb over een fiets vind ik dit een te grote afstand.
Ik weet niet waar je woont, maar hier in Sneek heeft Twa Tsjillen VSF fietsen. Zeer behulpzame mensen!