door
Cubeman » za 09 apr, 2005 19:16
Hier een tevreden gebruiker van een Chris King balhoofdstel.
Na de uitstekende ervaring die ik reeds had opgedaan met m'n Chris King naven en mijn balhoofd het begaf ben ik voor een Chris King No-Threadset gegaan.
Mijn naven van Chris King gebruik ik nu a ruim 5 jaar intensief voor mountainbiken en woon-werk verkeer, compleet zonder problemen.
Dit heeft mij mede doen beslissen een Chris King balhoofd te kopen, maar de garantie van 10 jaar en uitstekende reputatie heeft hierbij geholpen.
Ik heb sinds ik begonnen ben met het gebruik van een Chris King balhoofd nog geen enkle probleem gehad.
De lagers zijn perfect afgedicht (net al de rest van het balhoofd) en lopen super soepel.
Ze zijn makkelijk zelf te onderhouden mocht dat ooit nodig zijn.
Nadeel is de hoge prijs van het balhoofd.
Op mijn vorige fiets gebruikte ik een balhoofd van het merk Rond en heb daar ook nooit problemen mee gehad terwijl dit ongeveer 30% van de prijs van een Chris King balhoofd heeft gekost.
Kijk anders eens naar de reviews die dit balhoofd krijgt op MTBR.com (
http://www.mtbr.com/reviews/Headset/product_21933.shtml).
Een score van 4.90 / 5 en 325 reviews zegt misschien wel genoeg.
Rationeel bekeken is het compleet geschift om zo veel geld aan een balhoof uit te geven maar waard is het het wel.
Voor mij was het mede een emotionele keus door eigen ervaring.
Het is gewoon HET balhoofd met zeer veel langdurige en tevreden gebruikers overal over de wereld.
Ik kan het jullie in ieder geval erg aanraden!