Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cols actueel - Forum Wereldfietser

Cols actueel

Goedenmiddag allemaal,

Over een week of 4 wil ik een rondje Zwitserland doen en daarbij graag nog een paar passen meenemen. Echter, omdat het nog vroeg in het jaar is zijn er nog veel gesloten.

Wie kan mij helpen aan informatie (website?) waarop ik de verwachte opening van de nu nog gesloten cols kan zien, of bestaat dat niet?

Het gaat met name om de cols in het zuiden van Zwitserland.

Bedankt voor de tips!

Ciao DeP

Hoi,

Misschien heb je hier wat aan:

Ook op internet kunt u de situatie op de Zwitserse snelwegen en bergpassen bekijken, door te surfen naar:

de site van de TCS op www.inforoute.ch
of de site van de ACS op www.acs.ch
Ook staat er verkeersinformatie op www.swissinfo.org

Succes,
El & El

Hoi El & El,

Dank voor jullie antwoord, maar die sites had ik ook al gevonden.
Op die sites kan ik alleen vinden of de col open of dicht is.

Waar ik naar op zoek ben is een (verwachte of voorspelde) datum van opening. Ik heb wel een kaart waarop staat dat bv. de Oberalppas open is van de maanden V t/m XI, maar ja of ik er dan overheen kan als ik de 9e mei vertrek...

Uiteraard heeft e.e.a. te maken met locale omstandigheden, dus ik hoop dat iemand mij ook aan een (locale) site kan helpen die mij een iets gespecificeerde voorspelling van openingsdatum geeft...

Ciao DeP

ps. misschien een domme vraag, maar als op de kaart staat dat de col open is van V-X, betekent dat dan van begin mei tot eind oktober, of eind mei tot begin oktober of is ook dat afhankelijk van de locale situaties??