Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen Continental Contact - Forum Wereldfietser

Ervaringen Continental Contact

Een korte vraag over de Continental Contact band; heeft iemand van jullie er ervaring mee? Ik krijg die dingen niet geheel glad om de velg. En dat rammelt een beetje op gladde wegen. Alles geprobeerd: sop, ventiel indrukken, "masseren", zacht rijden, iets te hard oppompen, noem maar op. Het lijkt wel of de band, die perfect op maat zou moeten zijn, iets te groot is voor de velg. Ruime fabrieksmarge?
Daarnaast ben ik van mening dat het zwaar rollende, stugge banden zijn. Ik ben bijna zover om ze te verwisselen voor een leuker bandje. Maar eigenlijk vind ik dat wel wat decadent :-) Nog een tip? Bij voorbaat dank.
Jan
Ik heb exact dezelfde ervaringen. Na maandenlang gepiel, toch proberen en geerger, moeten investeren in andere banden want de lust om te fietsen verging me ermee.

Ik heb er CST Censamo Speed opgezet, lichte en lichtrollende banden die er een paar duizend kilometer bij me hebben opzitten. Te verkrijgen voor circa 15 euro per stuk. Wel is dit waarschijnlijk een minder robuuste band waarmee ik niet op wereldreis zou gaan. Ik rijd er voor 95% mee op verharde wegen en pak er af en toe bospaden, schelpenpaden enz.mee. Tot nu toe houden ze het goed zonder lekke banden e.d.
Niet 'iets te hard oppompen', maar tot iets voorbij de aangegeven maximale druk. Meestal zet de band zich dan. Daarna de druk natuurlijk verlagen tot wat je prettig vindt.
Bedankt Math, bedankt Sont! Ik ga vanavond nog even de tip van superhard pompen proberen, mocht dit niet lukken.... Tja dan.... worden het toch andere banden en houd ik deze voor reserve op de hybride als ik een keer niet in het bos fiets :-) Jullie horen het nog...
Groeten van Jan
Ik heb 26 inch ctc 50 mm en had geen problemen

mario
Grappig. Ik rijd al vele duizenden km's naar tevredenheid met deze banden. Ik vind ze juist lichtrollend, maar goed. Misschien heb je pech met een slechte batch, of kan de montage toch nog beter.