Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het stuur - Forum Wereldfietser

Het stuur

Beste mensen,

Waar moet een ideaal stuur volgens jullie aan voldoen?
Wat zijn de eisen?
Zijn er hele goede merken op de markt?

(weer een deel van onze toekomstige droomfiets... :lol: )

Bedankt voor de info!

El & El

Het stuur moet op de juiste afstand en hoogte zitten. Ook niet te breed of te smal.
Wat een nieuwsgierige lui zijn jullie!
Als jullie nieuwe fietsen kopen wordt het echt de gemiddelde smaak van dit forum!

Ben benieuwd waar jullie mee thuis komen.

John.

John,

Niet gezegd dat we alles kopen wat hier gezegd wordt!
We laten ons graag informeren door mensen met ruime ervaring. Die weten vaak meer dan een verkoper die extra provisie krijgt bij merk x...

Voorlopig komt er nog geen nieuwe fiets, nieuwsgierig zijn we zeker, dat houdt het forum toch ook levendig....
Bovendien leren we er toch een boel van en anderen hopelijk ook!

Maar in ieder geval bedankt voor de info!

El & El

Wat mij betreft is dat altijd een racebocht. Voor lange tochten wil je er eentje die niet al te diep is, en voldoende breed. De ttt Morphe randonneur wordt veel geprezen. Wil je heel breed voor rijden op echt slechte wegen, dan kun je denken aan de superbrede Nitto Dirtdrop, als je die te pakken kunt krijgen.
Wim

Recht stuur met Bar-ends.

Twee handvatten op de juiste positie, en barends voor als je gaat klimmen om meer voorover te hangen.

Een stuur met drie posities (vlinderstuur) is meestal onzin, omdat de derde positie op een heel verkeerde plek zit.
(Dit stuur is wel geschikt om de houding te veranderen als dit met een recht stuur niet lekker zit, en men geen andere stuurpen kan/wil kopen).

Marco

ik heb een mountainbike, en vind een MTB-stuur persoonlijk heel goed. Het is lekker breed met 2 kleine bar-ends, waardoor je maar moet kiezen waar je je handen zet!!
Ik heb er van het merk FSA, zeer licht en toch professioneel materiaal.

Een goed stuur is zeer belangrijk voor het comfort op de fiets en puur persoonlijk!
Ik gebruikte op mijn fiets (mtb) altijd een Race Face Air Alloy Straight stuur met een 3? hoek en 580mm breedte
Ik kreeg met dit stuur snel last van m'n polsen dus ben ik op zoek gegaan naar een ander stuur.
Ik gebruik nu sinds enige tijd een Syntace DuraFlite Carbon stuur met 9? hoek en 585mm breedte.
De last van m'n polsen die ik altijd had is hiermee vedwenen gelukkig.
Nu is een carbon stuur niet geschikt voor een stuurtas ed. maar daar hebben ze ook alu versies voor.
Ik ben in ieder geval zeer te spreken over de producten van Syntace.
Ze komen altijd erg goed, zo niet als beste uit tests en zijn niet extreem duur.
Alle sturen die ze maken ondergaan de VR3 DH test en doorstaan deze glansrijk.
De VR3 DH test is de zwaarste test die je een stuur of stuurpen aan kan doen waarbij het stuur op verschillende belastingen word getest tot het kapot gaat.