Ik hecht aan lichte uitrusting en de zware Ortlieb tassen zijn mij dan ook een bron van ergernis. Gisteren was ik aan het opruimen en kwam mijn oude Karrimor achtertassen uit 1977 tegen. Die tassen hadden twee grote nadelen: het ophangsysteem met stalen haken en een spanelastiek was niet erg betrouwbaar, en de tassen waren zo lek als een mandje. Ze hadden echter ook een groot voordeel: deze tassen van iets van ik schat 35 liter wegen niet meer dan 900 gram per stel. Kortom, ze hebben voor mij de ideale maat, en ze zijn ook nog eens een kilo lichter dan Classic Backrollers.
Elke tas is waterdicht te maken met een vuilniszak of moderne sealed bags. Dus ik ga nu maar eens nadenken hoe ik de ophanging kan repareren en wat betrouwbaarder kan maken. De looks zijn bovendien onovertroffen Engelse retro.
Wim
Elke tas is waterdicht te maken met een vuilniszak of moderne sealed bags. Dus ik ga nu maar eens nadenken hoe ik de ophanging kan repareren en wat betrouwbaarder kan maken. De looks zijn bovendien onovertroffen Engelse retro.
Wim