Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meenemen net overhemd in (Ortlieb) fietstas - Forum Wereldfietser

Meenemen net overhemd in (Ortlieb) fietstas

Beste woon werk Fietsers,

Lijkt mij een issue waar meerdere woon werk fietsers mee kampen.
Hoe nemen jullie een net gestreken overhemd mee in de fietstas naar het werk?
Momenteel doe ik een hemd losjes in de fietstas, maar het is toch zonde van het (strijk) werk als deze helemaal verkreukeld uit de tas komt, zeker als er ook nog een laptop en andere kleding meegenomen moet worden.

Gr. Arnoud
Geen ervaring, maar waar ik aan denk is het overhemd tussen een paar flinke badhandoeken doen. Je vouwt de badlakens tot op het formaat van het gevouwen overhemd of net iets groter; het overhemd doe je ertussen en het geheel doe je dan al dan niet weer één keer gevouwen in de tas met daarnaast of eronder - niet erbovenop uiteraard - de andere dingen.
Meest geschikt hiervoor lijkt mij een voorgevormde/vormvaste tas.
Zoiets misschien:
http://www.ortlieb.de/_prod.php?lang=nl ... etoy=trunk
Zo netjes mogelijk opvouwen en dan heel glad en strak oprollen. Niet geheel en al kreukvrij, maar het voorkomt wel de ergste kreukels.
Op een paar fietsreizen in het verleden moest ik wat plichtplegingen doen waarbij ik een beetje net overhemd wilde dragen. Ik heb oprollen geprobeerd: gaat aardig maar bij flink volle tassen minder. Toen een shirt folder: krijg je sterke vouwen van in volle tassen, maar ziet er op zich nog wel verzorgd uit. De beste oplossing voor mij bleek een kreukvrij/strijkvrij overhemd, maar daar heb jij weinig aan denk ik.
Eens in de week met de auto komen en een paar schone overhemden op je werk hangen? Zo doet mijn fietsende collega het in ieder geval. Maar dan moet je wel over een auto kunnen beschikken natuurlijk.
Kun je niet een documentmap gebruiken?

Afbeelding

Beetje dit idee.
Ik dacht zelf ook aan kreukvrije hemden (ze bestaan) of 1 keer per week een extra fietstas/rugzak meenemen waar enkel hemden insteken. Al moet er met een platte doos ook wel iets te regelen zijn.

Renaat
Dan neem je toch gewoon een strijkijzer mee. :idea:
Die documentenmap van Lennert vind ik geen gek idee! Ga ik proberen als het nodig is.

Toevallig heb ik vandaag nog een overhemd meegenomen in een Ortliebtas. Heb het eerst netjes in een plastictas gevouwen en vervolgens achter de 'etui'/ opberghoes die in de tas zit geschoven. Werkt ook heel redelijk.
Gelukkig hoef ik zelf nooit een gestreken overhemd mee te nemen :D, maar volgens mij gaat het heel goed in zo'n EagleCreek Pack-It compressor (of vergelijkbare natuurlijk), dit zijn heel stevige plastic zakken met een luchtdichte afsluiting te bedienen met een soort ritssysteem.
Opvouwen, in zak schuiven, eventueel strak oprollen, of alleen lucht eruit persen.

Jeroen
Ortrlieb Bike Travellar.

Groet.
Beste Fietsers,
Dank voor alle reacties!
De oplossing bleek ikzelf in huis te hebben, namelijk een "medium" box van Fedex.
Deze stevige kartonnen doos heeft de juiste afmetingen voor een overhemd en past perfect in een fietstas.

Afbeelding

Gr. Arnoud
Mooi! Dat schijnen goede dozen te zijn:
Afbeelding
Werkt perfect!

Afbeelding