Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Giant Expedition 2005: Ervaring dan wel inschatting? - Forum Wereldfietser

Giant Expedition 2005: Ervaring dan wel inschatting?

Het is zover, ik ben toe aan een nieuwe fiets!
Mijn huidige vakantie-fiets is de door vele verkopers als "supermarktfiets" afgedane Target (Mt Everest). Ik moet zeggen dat de fiets inderdaad zijn gebreken heeft, maar prijs/kwaliteit was goed genoeg voor Corsica en Tocane/Umbrie.
Nu ben ik best wel gecharmeerd van de specs van de Expedition. De prijs zit aan de bovenkant van wat ik besteden (1299,-zie www.marktplaza.nl/ GIANT-EXPEDITION-DAMES-amp-HERENMODEL-20-771596.php), maar is ook nog steeds acceptabel. Mijn kennis wat betreft fietsen is echter beperkt. Ik heb vooralsnog geen echte reviews kunnen vinden op het net.
Mijn vraag is of iemand al ervaring heeft met deze Giant, dan wel aandachtspunten kan filteren uit de specs?

Met groet, Vincent.

Damesframe??? zou ik nooit voor kiezen......

Ha die Marco,

Ik kan me heel goed voorstellen dat jij niet voor een vrouwen-frame kiest!

Hoi Vincent,

Kijk eens op het internet bij de afdeling Duitsland.
Bij onze oosterburen wordt sinds een aantal jaren veel merken gebouwd, die een lage prijs combineren met een hoge kwaliteit.
Denk bijvoorbeeld aan Focus, Cube, Stevens, Fahrradmanufaktur, Redbull, en waarschijnlijk zijn er nog veel meer.
Vanaf ongeveer 700 euro bieden ze fietsen van goede kwaliteit aan, die niet onder doen voor fietsen die de helft meer kosten.
De fietsen hebben meestal een niet al te geaffanceerd frame, en de bedrijven geven geen fortuin uit aan marketing.
Al deze merken worden in Nederland verkocht, dus kijk eens rond.

Succes, John.

Hoi,

Ik (ellen - de vrouwelijke helft van El & El) zou ook nooit voor een damesframe kiezen...

Succes!
El & El

Ook ik heb niet voor een damesframe gekozen!!
Rena :wink:

Hallo Vincent,

Toevallig heb ik de Giant Expedition, model 2005, vorige week eens goed bekeken. Lijkt me weinig mis mee! Keurige fiets met goede afmontage. Nu zelfs prima dragers!
Als er al (geringe) kritiek te leveren is: de geveerde zadelpen vertoonde gloednieuw al zijdelingse speling bij dit exemplaar, de bevestiging van de remleiding bij het damesmodel naar de achterrem was knullig en de maatvoering van het frame is onduidelijk en beperkt. Maar ja, mocht er voor jou een goed passende framemaat bij zitten is dat geen probleem. En een damesframe koop je natuurlijk niet........

Overigens is er in ongeveer dezelfde prijsklasse nog wel meer te koop. Bijvoorbeeld de Santos Travelmaster (als 26" en 28" te koop) in LX uitvoering. Met Magura HS 33 remmen komt hij wel net boven jouw financiele bovengrens..... Met de Travelmaster koop je volgens mij toch een wat betere fiets dan de Giant, maar het grootste voordeel is dat je grote vrijheid hebt bij de keuze van de onderdelen (en dus de uiteindelijke prijs).

Ook een stuk goedkoper koop je al een zeer behoorlijke reisfiets. Kijk eens naar de Fahrradmanufaktur T400. Dat is weliswaar een fiets met 26" wielen (ik weet niet of dat voor jou een optie is) maar die komt met Deore afmontage op rond de 900 euro..... Volgens mij in Nederland alleen te koop bij Bike4Travel in Rotterdam.
Beide bovengenoemde fietsen vind je op de site van ons medelid Marco de Wit, www.bike4travel.nl (vakantiefietsen) en voor de Santos fietsen kun je natuurlijk naar www.santos-bikes.nl gaan.

Ik hoop dat ik het niet alleen maar moeilijker voor je maak, succes bij de aankoop van je nieuwe fiets!
Aan eenieder van u: dank voor de snelle reactie!
Mede op basis van jullie reacties zal ik aankomende weken de knoop doorhakken, voor eind April wil ik de fiets besteld hebben.
Damesframe zou ik ook niet nemen overigens ;-p

Groet, Davinzzz!